Soms een noodzakelijk kwaad, portierbeschermers GS 450h

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Om eventuele schade aan de portierrand te voorkomen bij het uitstappen
zijn er deurrandbeschermers
(portierbeschermers, deurbuffers, reflective car door protectors).

Gezien de breedte van de inpandige garage waarin onze GS geparkeerd wordt voor mij een must.
Ik heb exact dezelfde trouwens al op onze Avensis sinds 2004, zie afbeelding en heb recentelijk nieuwe gekocht en deze op
de GS portieren gelijmd.

Dit model lijkt me het enige aerodynamische model dat ook op een moderne hybride auto niet misstaat.

Wat is jullie mening, gebruiken jullie zoiets?
 

Bijlagen

  • photo4573.jpg
    photo4573.jpg
    436,6 KB · Weergaven: 37

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Om eerlijk te zijn ontsierd het de lijnen van de GS maar wel effectief , persoonlijk zou ik de muren aanpakken door er een plak op de schroeven , tegen hout zal de lak niet beschadigen
 

Bart1958

Hoort erbij
7 nov 2015
90
4
0
Een simpel strookje tapijt op de muur ..........ben zelf niet zo'n fan van "toevoegingen" aan een auto.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
No Title

Plank zou ik niet gebruiken en tapijt alleen als je een creatieve vrouw hebt die de gehele garage met stukjes vol patched.
Netjes is een zgn. pool noodle over de lengte (hele dikke schuimrubber isolatie) al of niet gehalveerd zie foto's.
Dunne membraanplaat kan ook maar dan ook hele garage voor de netheid.
Als je in verschillende krappe garages parkeert is de laatste foto misschien een optie.
 

Bijlagen

  • photo4574.jpg
    photo4574.jpg
    25,5 KB · Weergaven: 40
  • photo4575.jpg
    photo4575.jpg
    36,5 KB · Weergaven: 36
  • photo4576.jpg
    photo4576.jpg
    14,9 KB · Weergaven: 36
  • photo4577.jpg
    photo4577.jpg
    20 KB · Weergaven: 38

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
No Title

Ik ben het volledig met jullie eens vwb de (ietwat) ontsierende toevoeging, vandaar "noodzakelijk kwaad" maar
ben eraan gewend en windruis wordt er gelukkig niet door veroorzaakt.

Door de vorm van deze GS portieren, vooral van de achterportieren, loop je ook bij parkeren op openbare krappe parkeerplaatsen
snel een beschadiging aan de portierrand op.

Parkeergarages, vooral in Roermond, zijn een crime want veel te smal m.i., dat begint al bij het inrijden dus daar waag ik mij niet aan.
De parkeerplekken binnen op zich zijn ok maar het zit 'm in de erg krappe bochten in de parkeergarage.

Fileparkeren is geen enkel probleem, recentelijk in een draai tussen twee auto's met ca 5cm voor en idem achter vrije ruimte,
de GS is dan ook slechts 22cm langer dan de Avensis en 8cm breder,
het rijconfort echter is op een veel hoger niveau en daar gaat het om.
 

Bijlagen

  • photo4578.jpg
    photo4578.jpg
    25,5 KB · Weergaven: 37
  • photo4579.jpg
    photo4579.jpg
    29,6 KB · Weergaven: 41

M3nace

Actief
7 apr 2015
124
5
0
Ik zou zelf ook de garage beschermen als dit een vaste plek is. Vind het op de portieren nier erg mooi, al is het effectief. Wel leuk dat je ook uit de buurt van roermond komt.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Tja als dit je oplossing is dan zou ik dat gewoon doen. Maar mooi is het niet
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
over 2 plekken zetten?
parkeren waar de auto,s achter mekaar staan?
op een hoek zetten bij winkelcentrum waar het nooit vol komt?
ik parkeer al 3 jaar op deze manier ,soms wel een eind lopen maar nog geen krasje of deukje :sneaky:
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Dan denk ik zelf toch meer aan Zimmerit, dat is waarschijnlijk nog effectiever tegen boosaardige SUV aanvallen op de parkeerplaats.
Mooi ribbetljes effect ook....
(Zimmerit pasta, in WO2 gebruikt om Duitse tanks te beschermen tegen kleef- en magnetische mijnen).

Over twee plekken zetten is ook een idee maar mijn vrouw zegt altijd al dat ik soms een beetje slordig parkeer.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Grappig Ford heeft een actieve deurbeschermer.
En het kan natuurlijk allemaal subtieler, Tesa heeft zo'n oplossing.
Maar het is G.Jan zijn oplossing en daar hebben we ons gewoon bij neer te leggen 😉