Soorten vloeistof

TCD

Hoort erbij
3 mei 2011
41
0
0
Hallo,

IK zit op het forum te zoeken naar soorten vloeistof voor mijn 2JZ-GE blok (Majesta). Kan zo 1,2,3 niet vinden wat voor soort olie ik er in dien te gooien. Anyone? Type remvloeistof is ook wel handig :).
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hallo,

Volgens mijn Valvoline boekjes (ik ben dealer van Valvoline) mag er in de 2JZ-GE
10W40 in. Zelf gebruik ik 5w40, volgens de fabrikant mag het er ook in.

Remvloeistof: DOT 4, 5 of 5.1. hoger getal betekent ook hoger kookpunt.
En de DOT 5 en 5.1 zijn speciaal voor de huidige ABS en ASR sytemen ontwikkeld.
De kleur is wel helemaal helder net water, maar de werking is goed.

Kies wel 1 van de betere merken voor je vloeistoffen.
Het is niet alleen de viscositeit de belangrijk is!

hoop dat je hier iets aan hebt.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik reed met me ouwe s13 (300 pk) op castrol daar had ik niks over klagen en nu gooi ik ook castrol in de lex!
 

TCD

Hoort erbij
3 mei 2011
41
0
0
Nathanael,

Thanks voor de info. Ik ga morgen iig 5 liter halen. Castrol of Valvoline. En remvloeistof natuurlijk.

Nu heb ik gemerkt dat de power steering vloeistof wat aan de lage kant is. Het peilstokje, wat aan het dopje bevestigd is, geeft niet heel veel olie aan. Wat kan ik hiervoor gebruiken?

@Jeroen: hebbie een S13 gehad? Vet! Mijn S13 (330+ pk) is nu ff geschorst ivm te veel auto's voor mijn huis, lol.
Waarom weggedaan? In mn SX gebruik ik trouwens standaard Castrol GTX.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
haha lol ik gebruikte ook castrol GTX!
maar ik heb hem jammer genoeg weg moeten doen i.v.m. huisje kopen en hij kwam in maart niet door de apk door rotte dorpels die heb ik toen laten maken. maar toen zei de lasser tot volgend jaar als de rest van de onderkant komt + wielkasten en daar kwam ook nog bij dat de koppakking aan ze eind was.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Volgens mijnn IS300 boekje (2jz) moet er in ons klimaat 5w30 in, 5w40 kan ook hoor. Voor remvloeitof zou ik Dot 5.1 pakken, dat is de nieuwste versie van dot 3 en 4. Beter bestand tegen hoge temp en beter hygroscopisch.

Dot 5 is een ander type vloeistof en kan niet bij 3 en 4 gemengd worden



gr. koen