- 21 sep 2010
- 662
- 80
- 28
Vanmorgen vroeg, op de A7 in file, langzaam kruipend in de 1e of 2e versnelling. De motor eenmaal op temperatuur dus liep als een zonnetje. Maar toch een smetje op het comfort. Bij licht gas geven en vervolgens weer gas loslaten, voelt het alsof er erg veel speling in de aandrijflijn zit. Zo ook bij het wegrijden in z'n 1 en vervolgens ontkoppelen bij het overschakelen naar z'n 2. Ik heb wel eens gelezen dat de constructie van het differentieel dit (enigszins) toelaat en het vaker bij RWD configuraties voor komt. Het hotten en stoten lijkt steeds meer aanwezig te worden. Gezien de kilometerstand (200k) heeft dit ook wel z'n werking gehad op rubbers en lager (bijv. motorsteunen. Vorig jaar viel mij al op dat er wel aardig wat speling tussen de aandrijfas delen zit (homokineet?). Bij deze de vraag of dit normaal is, en wat de eerste acties zijn t.a.v. vervangen van onderdelen.