sper diff?

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Ik dacht dat ik een keer gelezen had dat een lexus IS sport standaard een sper differentieel had.

Klopt dit en weet iemand wat voor typen sper dit zou moeten zijn?

En kan het zijn dat bij US-spec auto's dit weer anders is (wat je vaker ziet met verschillende dingen).

Op kenteken staat bij mij IS300 sport, maar er zit weinig sper op:p
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Ondertussen ben ik zelf ook wat aan het zoeken geweest en heb bevestiging gevonden dat ik g??n sper heb.

Maar ik kan niet duidelijk vinden welke verschillende configuraties leverbaar zijn geweest.

Diff codes die ik tegen kom zijn M96 (open diff?), M85 (zou een sper moeten zijn), M22 (in nl te koop, geen idee wat het is)

Schijnt best nog wel wat variatie te zijn ook in overbrengingen maar ik kan tot op heden nog niet vinden wat precies
 

Wout

Actief
28 okt 2014
231
7
0
volgens mij was het een optie, en het is geen sper diff maar een LSD (limited slip differential) als ik me niet vergis, echte sper diffs vind je volgen mij alleen onder de betere 4x4 auto's
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
ligt er net aan hoe je het bekijkt, het klopt beide. Een LSD is, net zoals je zegt, een gelimiteerde sper. En bij vrachtwagens of sommige off-road wagens kun je ze omschakelen van open diff naar 100% sper. Volgend weekend ga ik een diff vast lassen voor een drift auto, dat word dan ook 100% sper:trollface:


Ik heb in mijn verdere zoektocht nog geen nieuwe info kunnen vinden, hopelijk weet iemand hier er meer vanaf. Ik heb een vermoede dat die M22 diff ook een sper is, maar niet zeker en ook geen idee of die overbrenging anders is dan wat ik nu heb.
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
No Title

Gegevens over de af-fabriek gemonteerde transmissie zijn te vinden op het typeplaatje aan de bestuurderszijde (onder A/TM). Kan hier wel e.e.a. over vinden op internet, maar de informatie is wat tegenstrijdig. Ik heb in ieder geval een B04B differentieel, ga er van uit dat dit een LSD aangezien deze inderdaad standaard gemonteerd zijn onder een IS300).
 

Bijlagen

  • photo4685.jpg
    photo4685.jpg
    254,9 KB · Weergaven: 46

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.395
219
63
Waar zit dit typeplaatje ? ik dacht in de deur, maar bij mij zit daar alleen een typeplaatje waarop staat hoeveel bar er in de banden moet ;)
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
Dat type plaatje had ik al bekeken en daar staat op dat ik geen sper heb.

toyboy, weet jij per ongeluk wat er op de papieren sticker staat die op het diff zit?
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Ik zal morgen eens even kijken (als ik dit eerder geweten had: net gisteren de olie in de diff ververst ...).
ErwinIS200 plaatje zit bij mij naast de 'bandenspanningssticker'
 
Laatst bewerkt:

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
381
118
43
kan maar zo dat er na 11 jaar nog een sticker op zit hoor . Of die dan afleesbaar is is wat anders...