Spontane reset klok en Display indeling kort na start

Axeldenekamp

Nieuw hier
18 jun 2020
10
0
1
Sinds kort heeft mijn CT LL uit 2014 facelift af en toe een rare reset kort na de start.
Dan start het systeem nieuw op en is de display instelling en de klok instellingen gereset.

Heeft iemand dit al meegemaakt of weet wat ik hieraan kan doen?
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
310
251
63
Gebeurt het tijdens het starten of bv. een paar minuten later? Als het tijdens het starten gebeurt zou ik inderdaad denken dat de 12v accu zijn einde nadert. Gebeurt het later dan zou het een los contact kunnen zijn maar dan snap ik niet dat het niet vaker voorkomt.

Jarno
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
282
162
43
Welke omstandigheden waren er tijdens de gemeten 12,1v? Net na het rijden of na een paar uur stilstand?

Beter is eens onbelast en belast over de accupolen (laten) meten en check dan meteen of de klemmen goed vastzitten.

Garages hebben tegenwoordig ook betere testers dan vroeger. Dat is nog makkelijker.
 

Axeldenekamp

Nieuw hier
18 jun 2020
10
0
1
In het verborgen service menu kun je de accuspanning zien en dan staat hij eigenlijk op contact.
Meetapparatuur heb ik niet, dan wordt het binnenkort een ritje naar de garage.
 

Axeldenekamp

Nieuw hier
18 jun 2020
10
0
1
Heb de accu laten doormeten bij de garage en hoeft niet te worden vervangen.
Intussen start het display nog vaker op voordat hij blijft werken. Af en toe is nu elke dag geworden.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.117
4
824
113
Gebeurt dit nog steeds vlak na de start of ook als je al even rijdt? Klinkt als slecht soldeer- of connectorcontact.
 

Axeldenekamp

Nieuw hier
18 jun 2020
10
0
1
ff een update.
Intussen de 12v accu vervangen, geen verbetering.
De ct is bij Lexus Enschede geweest voor een onderhoudsbeurt en hebben ff snel naar de storing gekeken.
Zonder verder onderzoek hebben ze geen idee wat het kan zijn.

Ik ben er nu wel achter dat de ct de storing alleen heeft met een buitentemperatuur onder ongeveer 10 graden, wat het nog vreemder maakt.
Hier nog een filmpje van de storing
 
  • Verdrietig
Waarderingen: robtp09

Axeldenekamp

Nieuw hier
18 jun 2020
10
0
1
Eindelijk de oorzaak gevonden.
Bleek de sd kaart van de navigatie te zijn.
De sd kaart is ooit een keer vervangen voor een geupdate, oude kaartje erin en werkt weer probleemloos.

Hoe simpel kan het zijn.