- 24 dec 2011
- 45
- 0
- 0
Hi,
Vraag me af of iemand het verschil merkt aan acceleratie in de Sport Stand met de CT200h.
Als ik optrek en dan de sportstand inschakel, terwijl ik het gaspedaal in exact dezelfde stand behoud, merk ik niet dat er meer vermogen beschikbaar komt. Ook niet bij volgas.
In de Honda Civic 1.3 Hybride merkte ik duidelijk tijdens het optrekken dat het toerental omhoog gaat zodra je de S-stand selecteerd.
Volgens de specificaties zou de sport-stand de versnelling, stuurbekrachtiging, EPS, VCS en TC aanpassen voor een levendiger en sportiever weggedrag.
Echter merk ik niets van het hogere voltage (500V in normal, 650V in sport mode) wat de elekromotor zou moeten krijgen, tijdens accelereren.
Aldus Chief Engineer Osamu Sadakata & Chief Designer Takeshi Tanabe :
http://lexusenthusiast.com/2010/04/06/e ... -engineer/
Iemand die weet hoe je het hogere vermogen kunt opmerken tijdens overschakelen naar de sport stand?
Vraag me af of iemand het verschil merkt aan acceleratie in de Sport Stand met de CT200h.
Als ik optrek en dan de sportstand inschakel, terwijl ik het gaspedaal in exact dezelfde stand behoud, merk ik niet dat er meer vermogen beschikbaar komt. Ook niet bij volgas.
In de Honda Civic 1.3 Hybride merkte ik duidelijk tijdens het optrekken dat het toerental omhoog gaat zodra je de S-stand selecteerd.
Volgens de specificaties zou de sport-stand de versnelling, stuurbekrachtiging, EPS, VCS en TC aanpassen voor een levendiger en sportiever weggedrag.
Echter merk ik niets van het hogere voltage (500V in normal, 650V in sport mode) wat de elekromotor zou moeten krijgen, tijdens accelereren.
Aldus Chief Engineer Osamu Sadakata & Chief Designer Takeshi Tanabe :
http://lexusenthusiast.com/2010/04/06/e ... -engineer/
Iemand die weet hoe je het hogere vermogen kunt opmerken tijdens overschakelen naar de sport stand?