springmoeren ???

Lrd

Hoort erbij
22 jul 2010
39
0
0
Hey

Hoe werkt dat bij een GS om wielen te steken van bv 5x112 ??? Want normaal steek je dan springbouten, maar de standaard wielen zitten vast met moeren.

En krijg je een wiel met steek 5x112 over de bouten die al op je wagen steken, passen de gaten dan wel ???
 

Lrd

Hoort erbij
22 jul 2010
39
0
0
adaptors bestaan nie zeker van 5x114,3 naar 5x112 ? da ligt te dicht bijeen

kan je een velg met 5x112 ook uitboren naar 114,3 ???
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Dr zullen vast adaptors zijn maar dan heb je minimaal 20mm dikke spacer nodig en velgen met een ET waarde van 45 of 50 want je spacers brengt dan de velg verder naar buiten dus je ET waarde gaat dan terug naar et 30 of zelfs minder. Dan moet je ook met je wielkasten gaan klooien om het allemaal passend te krijgen. Dus al met al heel veel werk, tijd en geld dus had je net zo goed velgen met de juiste maat kunnen nemen.

Schuifmoeren zijn dan de goedkoopste optie maar of het de beste is weet ik niet. Je neemt namelijk een velg die niet voor jouw auto bestemt is en gaat het dan oplossen met moeren war je velgen mee vast zitten. Het belangrijkste van heel de auto zeg maar.


Ik zat er eerst ook aan te denken hoor maar ben er toch vanaf gestapt en ben op zoek gegaan naar andere wielen met de juiste maten.
 

Lrd

Hoort erbij
22 jul 2010
39
0
0
heb nog geen wielen op het oog. Tis gewoon zo dat hier in europe meer 5x112 wordt te koop aangeboden dan 5x114,3. Op tweedehands sites bedoel ik dan.

ik was aant zien naar dees wielen. 19x8 vanvoor en 19x9 of 8 vanachter maar dan concave.
http://wedsna.com/products/wedssport_sa67r.html

Ik snap op die site wel niet goed welke ET je moet nemen voor een concave wiel te krijgen.

Moet je dan 19x8 ET 45 vanvoor pakken en 19x8 ET 35 vanachter ???
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Als je 5x112 et45 neemt en een spacers van 20mm dan zit je op et25 en op 8J kan dat wel maar wil je breder dan moet je je wielkasten uitzagen of rollen.

Neem je nou een 5x114.3 dan kan je naar 8J en et35 zonder te rollen alleen moet je wel 225 banden voor nemen anders loop je aan. Achter kan je naar 9J et35 met 245 banden zonder aan te lopen. Je zou zelfs de 10J met et42 achter kunnen doen met een 245 band. dan staat je band wel iets getrokken maar daar merk je niks van.
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Wheels and Tires Fitment Guide 98-05 GS300/400/430:


18" Difficulty
18x8 +32 18x9 +32 conservative
18x8.5 +38 18x9.5 +38 conservative
18x8.5 +38 18x10 +44 conservative
18x8.5 +32 18x10 +42 aggressive
18x9 +38 18x10 +42 aggressive
18x9 +35 18x10 +35 professional

19" Difficulty
19x8 +32 19x9 +32 conservative
19x8.5 +38 19x9.5 +38 conservative
19x8.5 +38 19x10 +44 conservative
19x8.5 +32 19x10 +42 aggressive
19x9 +38 19x10 +42 aggressive
19x9 +35 19x10 +35 professional

Wheel Size Tires Within Spec?
18x8 235/40/18 245/40/18 yes
18x8.5 245/40/18 yes
18x9 245/40/18 255/40/18 yes
18x9.5 275/35/18 yes
18x10 275/35/18 285/35/18 yes
19x8 235/35/19 245/35/19 yes
19x8.5 245/35/19 yes
19x9 245/35/19 255/35/19 yes
19x9.5 275/35/19 yes
19x10 275/30/19 285/30/19 yes

19x8 235/40/19 245/40/19 no (fat setup)
19x8.5 245/40/19 no (fat setup)
19x9 245/40/19 255/40/19 no (fat setup)
19x9.5 275/35/19 no (fat setup)
19x10 275/35/19 285/35/19 no (fat setup)
 

Lrd

Hoort erbij
22 jul 2010
39
0
0
en wat versta je dan onder agressive ??? het zou dan een 19x8 en 19x9 worden, maar ik moet gewoon zeker weten dat ik een concave wiel heb :)