Hallo Romke,
ik heb de auto in 1993 nieuw gekocht. De auto is altijd bij de Lexus-dealer in onderhoud geweest. In 2016 was er al wat sprake van roestvorming in de achtertrein (draagarmen, chassisbalken, lekke luchtvering e.d.). In augustus 2018 heb ik besloten om de auto te laten restaureren. Dat heeft de dealer gedaan, maar er waren problemen met het vinden van onderdelen die vervangen moesten worden. Na een maand of drie kon ik de auto ophalen en was ik € 15.000 lichter. De auto is echter slechter uit de restauratie gekomen. Een aantal onderdelen waren niet meer origineel voorhanden. Luchtvering werkte niet meer optimaal, allerlei geluiden achterin de auto, stuurstangen voor die opeens geluid maakten bij scherpe bochten. Zwabberend rijgedrag, alsof de auto achter wilde uitbreken. Ik heb verder geen verstand van autotechniek, maar het voelde niet goed aan. De auto is in 2019 nog een aantal keren (langdurig) terug geweest bij de dealer en er is wel wat verbeterd, maar een aantal klachten is niet weggenomen. Twee weken geleden hoorde ik tijden het rijden een metalen klap achterin de auto en even later een rammelend geluid alsof er iets over de grond sleepte. Op de plaats van bestemming aangekomen heb ik onder de auto gekeken en zag een stuk buis naar beneden hangen. Ik heb foto's gemaakt en naar de dealer gestuurd. Die vertelde mij dat de stabilisatorstang gebroken was.