Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Hoi
Op de IS250 een stand D en S wat is nu eigenlijk het verschil
Als ik hem in S zet 6de versnelling rijd ie gewoon hetzelfde.
Snap dat je kan flipperen in S maar dat kan ook in D.
S is ook geen sportstand toch. Daar het je die pwr knop voor.
Heb je adaptieve ophanging en Variable gear ratio steering? Die worden dan ook strakker/stugger.
Dus de S is echt een sport stand?
Maar je hebt ook nog die pwr knop.
De PWR en snow stand verandert niet all??n het gedrag van de automaat, maar ook de 'lineariteit' of gasrespons van het pedaal. Het is een elektronisch gaspedaal en in de PWR stand reageert hij echt veel gevoeliger dan in D. In de Snow stand wordt hij juist veel soepeler. Maar voor de rest klopt dat, ook het automaat gedrag is anders zoals je zegt.De pwr-knop zorgt dat de versnellingsbak hogere toeren blijft draaien, de respons op het gaspedaal is daardoor feller. Meer doet het niet, de bak schakelt voelbaar agressiever maar meer vermogen krijg je er niet mee. Die knop verandert alleen het gedrag van de automaat, net als de snow-knop.
De PWR en snow stand verandert niet all??n het gedrag van de automaat, maar ook de 'lineariteit' of gasrespons van het pedaal. Het is een elektronisch gaspedaal en in de PWR stand reageert hij echt veel gevoeliger dan in D. In de Snow stand wordt hij juist veel soepeler. Maar voor de rest klopt dat, ook het automaat gedrag is anders zoals je zegt.