Start problemen Lexus LS430 2005

Bob Intres

Nieuw hier
13 mei 2019
4
0
1
Hallo allen,

Ik ben in het bezit van de Lexus LS 430 en heb nu al enige tijd startproblemen met mijn Lexus. Het is niet een continu probleem hij treedt af en toe op. Het probleem uit zich als volgt zodra dat men de auto wil starten gaat het dashboard aan alles gaat aan alleen het startrelais wordt niet geactiveerd. Tot nu het volgde al vervangen:

- starrelais
- startmotor
- accu
- ontvanger van de transponder bij het
contactslot.
- de autosleutel vervangen

Het probleem lijkt nu erger te worden Ik sta vaker stil met de auto ik moet dan circa 10 minuten wachten voordat ik de auto weer kan starten. Kan iemand me helpen of heeft iemand een idee wat dit probleem kan zijn?

M.vr.gr.

Bob
 

willemSeles

Actief
10 nov 2020
109
56
28
Hoi Bob ,laten uitlezen natuurlijk voordat je nog meer gaat vervangen.
Ik heb vroeger bijvoorbeeld vaak een probleem met de nokkenassensor gehad bij wagens uit die jaargangen.
Start ie ook alleen als de motor weer weer afgekoeld is . In een later stadium slaat ie dan tijdens het rijden zelfs af en start het eerste halfuur niet meer.
Geen duur onderdeel of lastig te monteren.

Ik hoop dat je weer snel van die 8 cilinders kunt genieten.

mvg,
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
Als ik het goed begrijp is het een start probleem, dus de motor draait helemaal niet rond. Als dat klopt geloof ik niet direct in een nokkenassensor omdat dat doorgaans zorgt voor starten en niet aanslaan.

Elec deel contact slot of park/neutral switch zou ook nog een oorzaak kunnen zijn. Eigenlijk moet je dit gewoon even meten. Controleren of contactslot 12v door geeft naar zwart-witte draad en evt de park/neutral switch door piepen. Lastige is alleen dat dit alleen zinvol is als het probleem aanwezig is.

Start onder breker kan ook, maar die vond ik dan weer niet in het schema terug.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Hallo allen,

Ik ben in het bezit van de Lexus LS 430 en heb nu al enige tijd startproblemen met mijn Lexus. Het is niet een continu probleem hij treedt af en toe op. Het probleem uit zich als volgt zodra dat men de auto wil starten gaat het dashboard aan alles gaat aan alleen het startrelais wordt niet geactiveerd. Tot nu het volgde al vervangen:

- starrelais
- startmotor
- accu
- ontvanger van de transponder bij het
contactslot.
- de autosleutel vervangen

Het probleem lijkt nu erger te worden Ik sta vaker stil met de auto ik moet dan circa 10 minuten wachten voordat ik de auto weer kan starten. Kan iemand me helpen of heeft iemand een idee wat dit probleem kan zijn?

M.vr.gr.

Bob
vraagt jouw auto ook een ingetrapte rem voor het starten? en is deze sensor nog altijd goed?
(misschien niet van toepassing op jouw wagen, maar schoot me te binnen)
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Beste henri27,

De auto start in de P en N stand zonder de rem te bedienen.

M.vr.gr,

Bob
Weet je dat héél zeker? Ik bedoel: Staat dat ook in het instructieboekje dat de auto onder die condities moet starten? Want dat zou inhouden dat je je auto niet enkel op contact zou kunnen zetten (dus zonder te starten). Ik heb zelf geen ervaring met een LS, dus misschien zit ik er helemaal naast. Maar starten in P of N zonder ingetrapt rempedaal, zou afwijken wat ik van andere Lexi modellen ken...
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Weet je dat héél zeker? Ik bedoel: Staat dat ook in het instructieboekje dat de auto onder die condities moet starten? Want dat zou inhouden dat je je auto niet enkel op contact zou kunnen zetten (dus zonder te starten). Ik heb zelf geen ervaring met een LS, dus misschien zit ik er helemaal naast. Maar starten in P of N zonder ingetrapt rempedaal, zou afwijken wat ik van andere Lexi modellen ken...
Ik denk dat dat met een sleutel en een contactslot anders is dan met een startknop.

Maar ik heb ook geen LS ervaring, dus de vraag is dan ook waar deze LS van voorzien is
 

Xenon

Heel actief
19 mrt 2013
730
1
297
63
Chipzz, je hebt helemaal gelijk, Henri. Een 2005 LS 430 blijkt (volgens een aantal www-plaatjes) inderdaad nog een contactslot te hebben. Die zag ik even niet aankomen, want zelfs de 'lagere' 2005 GS (S19*) was al van een startknop voorzien....
 
  • Leuk
Waarderingen: Henri27

Bob Intres

Nieuw hier
13 mei 2019
4
0
1
Beste,

De LS is voorzien met een contactslot. Een mede Ls rijder kon zijn auto ook starten zonder dat men het rempedaal bediend.

M.vr.gr,

Bob
 

Bob Intres

Nieuw hier
13 mei 2019
4
0
1
Afbeelding van het contactslot (Ls430).
 

Bijlagen

  • DSC_6449.JPG
    DSC_6449.JPG
    4,2 MB · Weergaven: 42
  • DSC_6448.JPG
    DSC_6448.JPG
    4,1 MB · Weergaven: 42