Startmotor perikelen : opgelost!

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Het zat er al een paar jaar aan te komen, de startmotor vertoonde al tijden kuren; zo nu en dan alleen een klik maar meestal toch bij een tweede of derde keer wel starten. (Blijft een Lexus h?, die laat jou niet staan :D ) Elke keer als de contacten goed schoongemaakt werden was het weer een paar maand opgelost. Van de week ineens weer ellende, dus de brug op en weer reinigen... Helaas, hierna helemaal niks meer, alleen klikkerdeklik. Startmotor kost iets van 650,00 EX BTW :( Bij Onderdelenbier 245,00 maar dan was hij er pas Maandag avond. Bij een vestiging in de buurt van dat bedrijf bleken ze de startmotor te kunnen nakijken en die verwachtte dat het alleen de contacten / staafjes waren, ?n dat ik welkom was aan eind van de middag. Met de service bus (weer eens wat anders) er naartoe getuft, en met een bakkie leut via W-app een forumlid zitten vervelen :p Een half uurtje later zag ik mijn startvriend terug, voorzien van nieuwe aansluitingen. "Hij doet het weer!" "Wikkels zagen er nog prima uit, maar de contact pennen waren echt op." Terug inzetten is een fluitje van een cent, en was best wel gespannen bij het omdraaien van de motor... V R O E E E M, deed de LEX meteen. (De nieuwe RVS uitlaat klinkt zo mooi) Wat kan een mens dan gelukkig zijn! Rekening moet nog volgen, maar afgezien van de uren van mijn garage (gelijk wat andere dingen nagelopen) scheelt dit natuurlijk aanzienlijk ?n hij dut ut weer!
 

Bijlagen

  • photo5281.jpg
    photo5281.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 39
  • photo5282.jpg
    photo5282.jpg
    113,8 KB · Weergaven: 36