Startonderbreker

Toeter

Nieuw hier
6 nov 2013
12
2
3
Mensen,

Als ik mijn sportcross met de aftandsbediening ontgrendel, instap en wil starten lukt dat soms wel en soms niet. De startonderbreking lijkt soms nog te werken. Sleutel weer uit contact en een extra keer op 'unlock' op de sleutel duwen helpt. Starten gaat daarna altijd.

Ik heb dit soms en vind het irritant. Heeft het te maken met de tijd tussen ontgrendelen en starten?


Groet,
Rick
 
Tja, nog geen oplossing of verklaring gevonden. Wat GPS-10 al schreef was mijn "knopje druk - idee" onzin. Dus ik laat het voorlopig bij de volgende samenvatting (zoals ik het zie);
Het treedt meestal (maar niet altijd) op wanneer je tussendoor kofferbak of portier hebt geopend maar niet hebt gestart. (Bijv bij ff boodschappen in de auto zetten).
Het heeft zeker met het alarm te maken en dat is te zien aan het feit dat het voeteneind-lampje nog knippert nadat je het portier hebt geopend. (Bij GS300).
Zie je dat dat lampje knippert, druk dan een extra keer op Unlock en daarna start ie prima.
Waarschijnlijk zullen we ermee moeten leren leven.....:grin:
 
Nja...begint me wel iets te dagen nu... Als ik de auto vergrendel, maar besluit daarna de kofferbak met de AB te openen en weer dicht doe, gaat na korte tijd het alarm af. Ik moet dan de auto eerst 'normaal' ontgrendelen en daarna pas de kofferbak openen. Gelukkig kwam ik daar na een keer of 20 achter :p
 
Kleine (en laatste) update: Zoals ik het nu begrijp registreert het alarm beweging in de auto en denkt dan dat er iets mis zou kunnen zijn wanneer niet vlot de motor wordt gestart. Dus inderdaad zoals eerder genoemde voorbeelden maar ook als je instapt, je eerst een tijdje aan het vogelen bent in het dashboardkastje ofzo en dan pas wilt starten.
Een goedbedoelde maar niet erg geweldige veiligheidsmaatregel.