Status Stichting Lexusforum

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Beste leden,

Bij deze een update hoe de financi?n van Lexusforum.nl er voor staan.

Stichting Lexusforum heeft een renteloze schuld (onderhands verstrekt door ondergetekende, dit waren met name de opstartkosten) van 2350 euro.
De bank heeft 454,42 euro aan saldo. de bankkosten bedragen +/- 24.- per kwartaal. Domeinen kosten +/- 60 euro per jaar en de hosting is nu 140 euro per jaar. Echter zal dit binnenkort omhoog gaan i.v.m. de grote hoeveelheid dataruimte en bandwidth die er nodig is.
De kas heeft 155 euro contant.

Kostenpost voor de meeting in Dongen was 400 euro voor de BBQ, waarvan 220 euro door deelnemers is bekostigd. er is tijdens de meeting nog voor 40.- aan donaties binnen gekomen. Daarnaast zijn er nog wat kleinere kosten gemaakt, zoals een bedankje aan Showoff imports. Netto heeft de stichting dus een relatief groot verlies geleden op de meeting.

De merchandise, bijvoorbeeld de kenteken platen en de stickers raken langzaam op. Deze moeten binnenkort opnieuw aangeschaft gaan worden. Daarnaast wordt er gekeken of er nog andere merchandise aangeschaft kan worden, zoals doming stickers en petten. Dit zijn ook dure aanschaffen die zich op een veel later tijdstip pas terugbetalen, omdat Lexusforum alleen een dekkingsbijdrage/donatie vraagt voor de merchandising.

Om de merchandise te kunnen aanschaffen zullen we dus meer middelen moeten krijgen. Bijvoorbeeld petjes zullen dik tegen de 700 euro aanlopen om aan te schaffen (+/- 100 stuks) en de doming stickers komen rond de 400 euro uit (250 stuks). Kenteken platen moet een nieuwe prijsaanvraag voor uit en de stickers hebben we nog voldoende voor komend jaar.

Wij vragen aan de leden of zij eens willen kijken of zij kunnen/willen doneren.

Bij voorbaat hartelijk dank,
Hube
 

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Webhosting kan ik je antagonist aanraden (heb zelf ook een pakket bij hun lopen).
Voor iets van ?85 euro per jaar heb je onbeperkt opslagruimte en dataverkeer incl domeinnaam.

https://www.antagonist.nl

BBQ had ik niet verwacht, dat dat zo'n grote kostenpost was. Maar goed, was ook veel vlees besteld.

Merchandise... een petje hoeft voor mij niet, maar een leuke (rug)tas lijkt me nog wel wat.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Betreft de hosting, ik wil wel mijn best doen om kosteloze hosting te regelen, zou ik dan een aantal dingen voor willen weten.
Hoeveel opslag je nodig hebt en of er gebruik gemaakt wordt van mailboxen.

Ben ook zeer benieuwd om welke domeinnamen het gaat, want ?60 p/j aan domeinnamen vind ik vrij veel, misschien kan ik hier ook iets in betekenen.


Ik heb trouwens ook nog wel wat geld dat ik kan missen. Had bij de meeting helaas geen cash bij.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
j0hann3s zei:
Webhosting kan ik je antagonist aanraden (heb zelf ook een pakket bij hun lopen).
Voor iets van ?85 euro per jaar heb je onbeperkt opslagruimte en dataverkeer incl domeinnaam.

https://www.antagonist.nl

BBQ had ik niet verwacht, dat dat zo'n grote kostenpost was. Maar goed, was ook veel vlees besteld.

Merchandise... een petje hoeft voor mij niet, maar een leuke (rug)tas lijkt me nog wel wat.
Toevallig staat Lexusforum op Antagonist. Ik zie dat zij idd hun paketten veranderd hebben. Goed nieuws in dat opzicht dus. Wij hebben nu een tripple reseller pakket (3x 2gb) waarvan de overeenkomst afloopt in 2015. Ik zal t.z.t. de hosting aan laten passen. Bedankt voor de tip.

RoelVB zei:
Betreft de hosting, ik wil wel mijn best doen om kosteloze hosting te regelen, zou ik dan een aantal dingen voor willen weten.
Hoeveel opslag je nodig hebt en of er gebruik gemaakt wordt van mailboxen.

Ben ook zeer benieuwd om welke domeinnamen het gaat, want ?60 p/j aan domeinnamen vind ik vrij veel, misschien kan ik hier ook iets in betekenen.


Ik heb trouwens ook nog wel wat geld dat ik kan missen. Had bij de meeting helaas geen cash bij.
Hoi Roel,

Het betreft lexusforum.nl, lexus-forum.nl, lexus-forum.eu, lexusforum.be. van deze vier domeinnamen is het .be domein het duurst. Ik weet dat het iets goedkoper kan, maar de domeinnamen zijn nu ondergebracht bij tobeonline.nl, een zakelijke provider, die ook mijn persoonsgegevens afbakenen door deze domeinen op hun kantoor geregistreerd te houden.

Wat hosting betreft, ook dit kan goedkoper. In 2008 heeft Lexusforum op een amerikaanse provider gestaan. Dit was idd lekker goedkoop (2 dollar p/m) maar het resultaat was een vrij langzame server, zeker wanneer benaderd vanuit Nederland. Wat resulteerde in veel frustraties bij de gebruikers.

Hoe dan ook, bedankt voor het aanbod. Wanneer de hosting overeenkomst afloopt zal ik je nog eens benaderen.
 

RobinL

Nieuw hier
22 aug 2009
15
0
0
Als we allemaal nou eens 1 tank rustig aan rijden en het verschil aan het forum doneren? :)

PS. Ik wilde dus doneren, maar de Donate-knop op de hoofdpagina werkt niet? Ik kom gewoon op paypal.nl uit.
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.728
467
83
Huib,

Ik bedoel eigenlijk hosting die normaal gesproken honderden euro's per jaar kost. Ik zat te denken aan een dedicated server die ik heb staan (gewoon in Amsterdam). Op deze server staat nu enkel ??n website van mij, terwijl deze server in staat is om ca. 30 sites te hosten, dus er kan best een Lexusforum bij.

Betreft de gegevens bij de domeinnamen, een aantal jaren geleden is dit al aangepast en worden er geen priv?gegevens meer weergegeven in de zogeheten WHOIS informatie. Door de domeinnamen niet op je eigen naam te zetten loop je natuurlijk wel een risico. Als de registrar moeilijk doet kan je geen aanspraak maken op je domeinnaam.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
PS. Ik wilde dus doneren, maar de Donate-knop op de hoofdpagina werkt niet? Ik kom gewoon op paypal.nl uit.
zullen we even nakijken.

Op andere manier doneren mag ook natuurlijk, misschien voor sommigen meer praktisch:
ING bank:
Stichting Lexusforum te Lelystad
Reknr: 5659062
Iban: NL72INGB0005659062
Bic:INGBNL2A

Bij voorbaat dank!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Code is aangepast. was niet compleet. de button zou nu moeten werken :) Voorkeur heeft wel een bankoverschrijving sinds paypal geld kost. (bank ook, maar dat zijn vaste kosten)

@ Roel, bedankt. Ik ken het risico, maar stichting lexusforum heeft een overeenkomst met tobeonline. sowieso bedankt voor het aanbod. wanneer de overeenkomst (bijna) eindigt zal ik contact met je opzoeken en kunnen we t.z.t. wat details uitwerken. Ik stel jouw aanbod zeer op prijs.
 

er!k

Nieuw hier
12 nov 2012
24
14
3
Waarom zijn er geen sponsoren zoals enkele Lexus dealers ? Of een Google adwords balkje onderin ?
Er zijn genoeg manieren te vinden om enkele sponsoren aan je te binden.
Ik heb zelf een motorforum en met behulp van 2 sponsoren en een Adwords balkje hou ik de boel kostendekkend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.