Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Eerst de roest goed weghalen. En dan inderdaad een lakstiftje. Ik heb van een schadehersteller begrepen dat je beter de verf van de lakstift op je vinger kunt doen (een druppeltje) en dan op de te behandelen plek. Ik zou eerst wel voordat je dat doet er wat primer op aanbrengen. Dus:
Plak de omgeving af om te voorkomen dat je het plekje groter maakt dan nodig. Eenvoudige, gele schilderstape is vaak al voldoende.
volledig ontroesten, vouw een velletje schuurpapier met fijne korrel dubbel en gebruik dat dunne randje van de vouwnaad bijvoorbeeld
Ontvetten,
primer aanbrengen, heel dun, bijvoorbeeld met je vingertop en laten drogen
mild ontvetten,
kleurlak aanbrengen, heel dun, bijvoorbeeld met je vingertop en laten drogen
beoordeel dan of het dik genoeg is, als je ruimte over hebt, doe dan stap 4 en 5 nog dunnetjes over met blanke lak, volgens mij heb jij metallic lak op je GS? Of anders een mica lak?
Inderdaad! Tandenstoker! Daarmee kan je ideaal doseren en het druppetje lak tegen de omliggende (liefst scherpe) lakrand aan loodsen. je krijgt dan een naadloze overgang. Beter 3x een klein druppeltje lak aanbrengen, dan 1x teveel. Zo voorkom je een lelijke, dikke verfwrat op je lak.