Sticky of plakkerig dashboard: De oplossing?

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.232
4
999
113
Sommige modellen van voornamelijk 2005 - 2012 hebben last van een plakkerig dashboard. Dit komt door de weekmakers uit het kunststof die na een tijd uit het kunststof gaan. Vooral bij hogere temperaturen begint dat proces. In de VS werd het dashboard onder garantie vervangen, hier helaas niet...
Mijn butsdure Dell XPS laptop met z'n gecoate carbon palmrests begon er ook last van te krijgen. Uiteraard is de plakkerigheid niet te verwijderen tot ik een tip las op het Dell forum:

Gebruik talkpoeder (babypoeder). Ik heb het bij m'n Delletje gedaan en weg is het plakkerige gevoel.
Gewoon iets er op strooien, zachtjes uitwrijven met je vingers en daarna gestofzuigd met een borstel van paardenhaar. Nog even een natte doek erover en weg is het!

Ik heb zelf geen last van plakkerige kunststof delen maar misschien een tip voor anderen hier?
Probeer het eerst voorzichtig op een plaats die niet opvalt, ik weet niet hoe talkpoeder reageert op Lexus-kunststof.

Talkpoeder.jpg


Ik ga dit topic nog aanvullen met hoe het na een tijdje is,
 
Ik heb met mn 2008 GS nooit last van plakkerig kunststof gehad gelukkig.
Maar mooi die tip met talkpoeder. Sommige andere kunststof tools hebben dat probleem wél! Ik ga het eens proberen. (y)
 
Ik had op mijn asus laptop ook last van plakkerig oppervlakte. Ik heb in die tijd wat rond gesnuffeld naar een oplossing. Zelf heb ik de laptop ge wraped. In mijn zoektocht kwam ik - Dunlop 65 citroen olie - tegen dat schijnt tegen plakkerige oppervlakte te helpen.
 
Ik had op mijn asus laptop ook last van plakkerig oppervlakte. Ik heb in die tijd wat rond gesnuffeld naar een oplossing. Zelf heb ik de laptop ge wraped. In mijn zoektocht kwam ik - Dunlop 65 citroen olie - tegen dat schijnt tegen plakkerige oppervlakte te helpen.
Hopelijk gaat het dashboard hiervan niet te veel glanzen, daar adverteren ze wel mee zie ik..