Stil alarm?

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Ik heb een alarm op mijn is200 zitten, maar wel eentje zonder geluid.
weet iemand waar de hoorn of zoiets zou moeten zitten want ik kan hem niet vinden.
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Het alarm doet alles volgens het boekje, behalve herrie maken.
Waar zou ik aan kunnen zien of het een fabriekaf alarm is?(behalve de hoorn uiteraard)
Motor.JPG
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik snap het even niet, het werkt zoals in het boekje, maar je hebt geen geluid? Maar hoe werkt het alarm volgens jou nu?

Heb jij bij je linkervoet, op het plastic afdekkapje een roodlampje zitten?
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
bv ik laat mijn raam open staan en wacht tot het alarm ingeschakeld is. Dan doe ik de deur van binnenuit open.
Mijn gevaren lichten gaan dan knipperen.
Ik heb ook getest of een interieur sensor heb wat dus het geval is.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Maak anders morgen even een foto, of rij even langs de dealer, maar bij mij zat die bij de schokdemper.
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Ik heb een foto ge-edit bij een eerder bericht.
Maar ik geef de dealer anders wel een belletje.(hij is dealer onderhouden geweest)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Zit er onder je koppelingsvloeistof geen hoorn? in de hoek. ik kan het namelijk vanuit de foto niet zo goed zien.
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Ik heb nog even gekeken, maar ik kan echt niks vinden.
Misschien dat de vorige eigenaar hem eruit gehaald heeft.
Is er een elektrische tekening van ofzo?
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
TJA010 zei:
Ik heb nog even gekeken, maar ik kan echt niks vinden.
Misschien dat de vorige eigenaar hem eruit gehaald heeft.
Is er een elektrische tekening van ofzo?

T,

De hoorn hoeft er niet per see in te zitten, kan ook op je claxon aangesloten zitten.
Je moet eens even je claxon controleren, je hebt er twee stuks voor je radiateur zitten.
Kijk even of ze beide ook wel werken, als er 1 niet werkt heb je de euvel gevonden.

Good Luck
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
T,

De hoorn hoeft er niet per see in te zitten, kan ook op je claxon aangesloten zitten.
Je moet eens even je claxon controleren, je hebt er twee stuks voor je radiateur zitten.
Kijk even of ze beide ook wel werken, als er 1 niet werkt heb je de euvel gevonden.

Good Luck

Ze doen het beide, maar ieder geval bedankt voor het idee.
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Ik werk gemiddeld 6 dagen per week de laatste tijd, dus ik heb het er een beetje te druk voor.
Maar ik ga er zeker weten wel wat aan (laten) doen.
Toch zonde om iets wat er al op zit, niet te gebruiken.
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Update: Ik heb samen met Jimmy (thnx) gezocht naar de toeter/horn van het alarm.
Het blijkt dus, dat deze in je kofferbak zit...
De mijne is gewoon kapot. Er zit een accuutje in die gelekt heeft over het printplaatje.
Ik kijk nog hoe ik het op ga lossen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hmm waarschijnlijk heb je dan een niet lexus ingebouwde alarm :) want ik ken ze namelijk alleen maar van in de motorruimte, maar het nadeel is dat de motorruimte goed geisoleerd is, waardoor je horn minder goedhoorbaar is van buiten.
 

TJA010

Hoort erbij
16 feb 2011
28
0
0
Alan zei:
Hmm waarschijnlijk heb je dan een niet lexus ingebouwde alarm :) want ik ken ze namelijk alleen maar van in de motorruimte, maar het nadeel is dat de motorruimte goed geisoleerd is, waardoor je horn minder goedhoorbaar is van buiten.

Moet ik je helaas teleurstellen. Ik heb de horn kunnen vinden door bij een andere lexus te kijken...
Ook de horn die ik op de sloop gehaald heb bij een sportcross zit ook op dezelfde plek.
Maar het belangrijkste is, dat het probleem dus is opgelost :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Aah ok Misschien de latere modellen of bij de sedan zitten ze in de motorruimte :) dus misschien vandaar :) gelukkig dat het is opgelost
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Toch een beetje raar, bij alle klasse 3 alarmen die ik heb gehad ging de hoorn van het alarm en de originele claxons af, dus niet origineel zoals Alan schrijft. :hi: