Stille en comfortabele band?

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ik wil de achterbanden van die GS430 vervangen. Ze zijn niet echt super vers meer en ik ben erin geslaagd een stel spijkers in ??ntje te krijgen :(

Ik wil echter graag een band die stil en comfortabel is past bij dit type wagen.

Voorstellen? Ervaringen?
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Met dank.

Ik heb ondertussen Pirelli P7 Cinturato's besteld. Blijken stil en comfortabel volgens de reviews.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Pirelli P7 Cinturato's heb ik ook (op 16" dan) en bevallen prima. Idd comfortabel en stil. Als detail, er zit geen velgbescherming op.

En daarvoor Goodyear Exellence...dat was het dus niet... :(
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mooie band. Ik heb echter geen ervaringen met banden op de LS en GS. OP de IS zweer ik bij Dunlop. Ik vind dat deze de mooiste tradeoff hebben comfort vs slijtage.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik heb dezelfde mening als Hube. Met Pirelli (op IS gen II) alleen maar glijden, harde band.

Met Dunlop alleen maar goede ervaringen, ik zweer daarbij.
Alan heeft ervaringen met Michelin en Dunlop, maar geeft de voorkeur aan Michelin wegens minder rolgeluid, iets zachter. Wel slijten de Michelins iets harder. En zijn fors duurder.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
mlcoolj zei:
Ik had de P7 in 17" en die maakte wel wat herrie...

De P7 en de P7 Cinturato zijn wel verschillende banden. Als je er de tests op naleest, is de laatste meer op comfort gericht.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ah ok dan had ik niet de goeie onder de auto wahah want die maakten best wel veel herrie.. en grip was ook niet zo goed...
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
blue-eyes zei:
Ik heb dezelfde mening als Hube. Met Pirelli (op IS gen II) alleen maar glijden, harde band.

Met Dunlop alleen maar goede ervaringen, ik zweer daarbij.
Alan heeft ervaringen met Michelin en Dunlop, maar geeft de voorkeur aan Michelin wegens minder rolgeluid, iets zachter. Wel slijten de Michelins iets harder. En zijn fors duurder.


Ik zou iedereen die voor comfort wilt gaan zeker weten Michelin boven Dunlop aanraden, maar ze zijn iets duurder en slijten iets harder, dus als dat ook een belangrijk issue is, dan Dunlop.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Michelin primacy HP, ging lang mee voor mij en toch comfortabel en stil.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Die Pirelli Cinturato's hebben idd een zachtere compound itt P7. Dat zal dan ook wel enigszins verklaren dat (ik) ze boven verwachting goed vond performen op sneeuw en bevroren wegdek.

Maar goed, Tha Swede heeft ze al besteld, dus we vernemen het straks uit 1e hand :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
tri zei:
Michelin primacy HP, ging lang mee voor mij en toch comfortabel en stil.

Klopt, maar het is voor een michelin band relatief hard, want deze is meer gemaakt voor duurzaamheid. Maar zeker geen slechte all season :)
 

cvvracing

Actief
10 nov 2011
100
0
0
Als de band niet versleten is kan je deze eventueel herstellen. Dan ben je voor een paar tientjes gesteld. Heb me zelf zo'n complete kit aangeschaft omdat ik veel ongeluk heb de laatste jaren in lekke banden :).