stoelverwarming standaard?!?

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Bij het uitzuigen van de auto, even onder de stoel gekeken wat daar allemaal aan bedrading zit.

En toen kwam ik een draad tegen die naar de rugleuning liep. Volgens mij is deze van de stoelverwarming. Want de schakelaar van de "stoelbezetting" zit onder het zitvlak.

Dus schakelaars er inzetten en je hebt stoelverwarming??
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ja, vaak is het zo dat er 1 kabelboom wordt gemaakt voor een model en dat komt in alle varianten ervan. Hierdoor kom je soms wat loze stekkers tegen...
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
er word denk ik bedoeld dat de stoel al aangesloten is zegmaar. Het lijkt mij sterk aangezien dit extra productie kosten zijn. Maar goed, je weet nooit. Ik zeg, even proberen!



gr. koen
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Eeehhmm, zou dit niks met de gordel te maken hebben heren!!!!!!!!!! Is schakelaar voor zitvlak om de gordelspanner aan te sturen bij aanrijding,.............. dus.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Audiophile zei:
Bij het uitzuigen van de auto, even onder de stoel gekeken wat daar allemaal aan bedrading zit.

En toen kwam ik een draad tegen die naar de rugleuning liep. Volgens mij is deze van de stoelverwarming. Want de schakelaar van de "stoelbezetting" zit onder het zitvlak.

Dus schakelaars er inzetten en je hebt stoelverwarming??


Die zitten zoals al gemeld meestal in de zitting.



Zitten er airbags in de stoel? dan zou dat een hoop kunnen verklaren, zeker als de draden geel en geel-zwart zijn.




gr. koen
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Of zoals Koen zegt dat het de bedrading is voor de airbags die in de stoelen zitten,............. maar zeker is er niks meer voorbedraad bij lexus zoals vroeger, is niet ecolonogisch (geen typevout) hahaha :)
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
Kan dit kabeltje bijvoorbeeld geen voorbereiding zijn voor schermen achter de voorstoelen? Of inderdaad, verstellen van het lendensteun? Airbag zal het niet zijn vermoed ik. Wellicht een voorbereiding voor de PCS? (Ik weet niet wat de stoelen in dat geval precies doen, maar just an idea!)

Uiteraard is stoelverwarming ook mogelijk, maar zit er een soortgelijke kabel in de zadel?
 

Audiophile

Actief
11 okt 2010
132
1
0
Nieuwsgierig als ik ben heb ik de halve stoel uit elkaar gehaald... :) Rits losgemaakt....
Maar het is vals alarm....geen voorbereiding voor stoelverwarming.... Maar een kabeltje van de sideairbag...

Weten we dat ook weer....

Trouwens voor diegene die graag wil weten hoe de CT in elkaar zit en wat de prijzen zijn van onderdelen....leuke site gevonden met OEM tekeningen...

http://lexus.sewellparts.com/accessorie ... -2011.html
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
True, true. Maar heb je nog wat leuks kunnen vinden in de auto? Bijvoorbeeld.. een voorbereiding voor meer vermogen/koppel ofzo? :D

Misschien vind je wel een manier om het 'Geen DVD's kijken tijdens het rijden' te omzeilen. Als je dat vindt, sta ik voor je deur om het ook in mijn auto te laten omzeilen!
 

Maistah

Actief
1 feb 2011
472
1
0
mlcoolj zei:
hey Maistah,

check hier:
http://www.clublexus.com/forums/is-seco ... oving.html

en hier:
http://www.clublexus.com/forums/is-seco ... h-diy.html


is voor de amerikaanse auto's met ML trouwens... do at your own risk en kom je verslag hier brengen! ;) :p

Superlink mlcoolj, ik ben alleen absoluut niet technisch! :D En ik ben erg klunsig met dit soort dingen. Leaseauto, dus als ik echt iets sloop, kan ik wel eens wat probleempjes krijgen!

Is er iemand die dit tegen een klein vergoedingkje in 30 min kan fixen?
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Superlink mlcoolj, ik ben alleen absoluut niet technisch! :D En ik ben erg klunsig met dit soort dingen. Leaseauto, dus als ik echt iets sloop, kan ik wel eens wat probleempjes krijgen!

Is er iemand die dit tegen een klein vergoedingkje in 30 min kan fixen?

@ Maistah

Ik zou niet zelf gaan klooien.
Volgens mij maak jij een boel kilometers, de eerste beurt is al bij 15.000.

Gewoon een afspraak maken voor een beurt en het vrij geven van de dvd (en de snelheidsbegrenzer) door de werkplaats laten doen.

Ook al is het het een lease-auto, deze extra werkzaamheden gewoon zelf aftikken met een aparte bon :rulez:

Ben uiteraard heel benieuwd of het allemaal gaat lukken.


Groet,
BL
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Ik verwacht dat het verwijderen van de snelheidsbegrenzer geen optie. Ik verwacht dat de fabrieksgarantie komt te vervallen in dat geval, mocht het al mogelijk zijn.
 

bruineluxury

Hoort erbij
22 mrt 2011
52
1
0
Waarom zou de garantie vervallen als je de begrenzer (als die er al echt op zit) laat verwijderen door de dealer?

Alle "dikke" duitse merken met auto's die een begrenzer op 250 hebben nav hun gentlemensagreement, bieden de mogelijkheid om die begrenzer er uit te halen.

Zonder verlies van garantie uiteraard.
Begrenzers zitten er volgens mij op uit ethische overwegingen, 250 vinden ze daar hard zat. Technisch kan zo'n auto harder, ook zonder motorschade oid. Hooguit dat er andere banden onder moeten.

Op zich vind ik 192 een rare snelheid om op te maximaliseren, is dit de snelheid op de instrumenten of een gps (tomtom) snelheid?

200 lijkt me een logischer getal. Anyway, ik zal eerst eens aan de dealer vragen of er echt een begrenzer op zit voordat we allerlei theorieen de wereld in helpen :D


BTW, ik ben zelf nog niet eens boven de 160 geweest dus voor mij is de topsnelheid meer een theoretisch lolletje dan dat ik me er nou heel druk over ga maken....

Groet,
BL
 

LarryS

Hoort erbij
13 mrt 2011
37
0
0
bruineluxury zei:
Waarom zou de garantie vervallen als je de begrenzer (als die er al echt op zit) laat verwijderen door de dealer?

Alle "dikke" duitse merken met auto's die een begrenzer op 250 hebben nav hun gentlemensagreement, bieden de mogelijkheid om die begrenzer er uit te halen.

Zonder verlies van garantie uiteraard.
Begrenzers zitten er volgens mij op uit ethische overwegingen, 250 vinden ze daar hard zat. Technisch kan zo'n auto harder, ook zonder motorschade oid. Hooguit dat er andere banden onder moeten.

Op zich vind ik 192 een rare snelheid om op te maximaliseren, is dit de snelheid op de instrumenten of een gps (tomtom) snelheid?

200 lijkt me een logischer getal. Anyway, ik zal eerst eens aan de dealer vragen of er echt een begrenzer op zit voordat we allerlei theorieen de wereld in helpen :D


BTW, ik ben zelf nog niet eens boven de 160 geweest dus voor mij is de topsnelheid meer een theoretisch lolletje dan dat ik me er nou heel druk over ga maken....

Groet,
BL

De begrenzer heeft een technische reden, de tweede elektromotor (voor laden) heeft een max toerental die bij deze snelheid bereikt wordt.