De auto is destijds geïmporteerd door Peterman in Enschede (toen nog officieel Lexus) en heeft daar ook alle beurtjes gehad. Lexus Arnhem geeft aan dat de auto daardoor geen Lexus garantie meer heeft. Even kijken maar of Peterman nog iets kan betekenen.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat Lexus Arnhem niet altijd volledig op de hoogte is van de voorwaarden of teksten die op de site van Lexus NL staan…
Zo heb ik Lexus Arnhem moeten wijzen op een tegemoetkoming op het eigen risico van de Lexus dealer als ik een ruit door hen laat vervangen via de verzekering en DealerGlas. Drie man keken me glazig aan maar ze gingen het uitzoeken, ik heb ze wel de tekst laten zien op de site van Lexus NL. Lexus Arnhem heeft daarna het eigen risico voor me betaald.
T.a.v. jouw probleem heb ik Lexus Arnhem helaas ook moeten wijzen op de exacte tekst van de 10 jaar Relax-garantie. Die
voorwaarden staan ook op de site van Lexus NL. Ik kan niet voor jou inschatten of jouw UX voldoet aan de voorwaarden om in aanmerking te komen voor garantie werkzaamheden. Wat mij van belang lijkt is dat minder dan 15.000km en binnen 1 jaar een onderhoudsbeurt aan je UX is uitgevoerd door een officiële Nederlandse Lexus-dealer. Als Peterman dat gedaan heeft
maar ze waren op dat moment nog een officiële Lexus dealer en dit was minder dan een jaar geleden en dit was minder dan 15.000km geleden, dan zou ik zeggen dat je UX wel voldoet aan de voorwaarden voor de 10 jaar Relax garantie.
In die PDF op de site van Lexus NL staat ook een sectie beschreven over Elektrisch systeem. Daar staat “verwarmingselementen stoelverwarming” tussen.
In mijn situatie zou een defecte remklauw volgens Lexus Arnhem niet onder de 10 jaar Relax garantie vallen, terwijl mijn auto binnen 1 jaar en minder dan 15.000km geleden onderhoud heeft gehad door Lexus Rotterdam bij de vorige eigenaar. Maar ik moest zelf naar die tekst wijzen op de site van Lexus NL voordat ze me geloofden. Om deze twee ervaringen heb ik geen vertrouwen meer in een juiste beoordeling door Lexus Arnhem. Ik hoop niet dat ik je blij ga maken met een dooie mus, maar check a.u.b. zelf goed of je Lexus wel voldoet aan de voorwaarden. Blijf netjes, correct en rustig en ze zullen naar je luisteren. Want dat doet Lexus Arnhem ook.