stoelverwarming

xanderIS

Hoort erbij
18 feb 2011
66
0
0
Hallo,

Ik heb zojuist een complete leer/alcantera interieur set op de kop kunnen tikken voor een lexus IS200.
nou is mijn vraag hebben al deze leer/alcantera stoelen stoelverwarming?

Mvg xander :hi:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Bij mij zit het er standaard in dus ik weet zo niet direct welke dat is.

@Alan jij hebt toch ook weleens een interieur swap gedaan bij een IS1?
Weet jij dat misschien van die gordelhouder?





gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja dat heb ik een tijdje geleden gedaan, maar probleem waar ik tegen aan liep was de stroom voorziening voor de elektrische stoelen.. verwarming was plug and play..

Op de UK/USA forum had ik wat gevonden en dat heb ik toen als handleiding gebruikt. Ikk an het zo even niet meer vinden :(
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
@
@Xander;
Had je onderstaand gevolgd? Kloppen de draadkleuren niet, of mist de stekker? Of begrijp ik je vraag verkeerd? We moeten er toch voor kunnen zorgen dat je zitvlak warm en inclusief gordelsensor de winter door komt! :p

Once you have removed the drivers seat you will notive that on the loom from the car you will have only two wires in one connection block (green/pink and white/black) this is the connection block for the seatbelt sensor.

If you look on the bottom of the new 'sport' type front drivers seat you will notice that there is a larger connection block with four wires!

Trace the wires on the seat to the seatbelt and you will notice another connection block for the seatbelt sensor unplug this and compare this connection block to the one on the cars loom. If they are different, which mine where, cut the connection block from the cars loom and discard this. now cut the connection block from the seat and solder this to the cars loom.

The wire colours are exactly the same so connect pink/green to pink/green and white/black to white/black. Thats the seatbelt sensor done.
 

xanderIS

Hoort erbij
18 feb 2011
66
0
0
GPS-10 zei:
@
@Xander;
Had je onderstaand gevolgd? Kloppen de draadkleuren niet, of mist de stekker? Of begrijp ik je vraag verkeerd? We moeten er toch voor kunnen zorgen dat je zitvlak warm en inclusief gordelsensor de winter door komt! :p

Ik moest mijn gordelhouders overzetten van de stoffen stoelen naar de leren stoelen.

En bij de leren stoelen zitten 2 stekkers onder de stoel voor de gordelhouder en ik heb er maar 1 stekker op mijn gordelhouder zitten van de stoffen stoel ,op de andere gordelhouder van de leren stoel die er vanaf kwam zaten 2 stekkers op de kabelboom van de gordelhouder.

Gr xander
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
ik zit nu met het zelfde probleem voor voeding om de stoelen kunne bedienen
maar waar kan je ergens voeding nemen voor de stoelen ? en nemen de stoelen massa op chassis of via een kabel ?
gr
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
Alan zei:
Ik had de sigaretaanstekker als stroombron gebruikt. Massa via stekker.
jha maar ik had gelezen op het engelse forum dat de stoelen dan enorm traag gaan in bediening
als je de sigaretaanstekker gebruikt daarvoor klopt dat ook zo ?
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Mischien zijn de kabels voor de aansteker te dun om daar je stoelen op te laten lopen.
Dan zakt de spanning in en de kabels worden naar te lang gebruiken warm en met een beetje pach fikt het af.
Je beter een nieuwe voeding leggen vanaf je accu naar de stoelen (2.5mm2 p/st) en die laten schakelen vanaf je contactslot of sigaretten aansteker met 2 apparte relais. De kabels wel ff afzekeren met 15amp.
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
bij mij is het gelukt ik heb aan het zekering kastje de hoofd kabel heb ik bij aangekoppeld en die draad is gezekerd voor 50 amp
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
aah nice :) maar goed mijn mening blijft dat via sigaretaansteker prima werkt, want hier zit ook een zware zekering achter. En de bedrading brand niet door, want je gebruikt hooguit voor een paar seconden stroom.
 

Deethan

Nieuw hier
11 aug 2012
8
0
0
Een beetje een aan deze vraagstelling gerelateerde vraag, heeft iemand enig idee waar de lampjes die in de schakelaars zitten te verkrijgen zijn.
De gekleurde rubbertjes kan ik her en der wel kopen, maar de lampjes????
 

Deethan

Nieuw hier
11 aug 2012
8
0
0
patriekske zei:
Bij de toyota dealer gewoon te bestellen.
Zal als ik er aan denk morgen ff het nummer voor je opzoeken en hier vermelden


Vreemd, de Toyota dealer bij mij in de buurt kon ze niet los bestellen...althans, dat zei de magazijnman.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
daar wilde hij waarschijnlijk geen moeite voor doen.
inderdaad veel onderdelen kunnen wij als Toyota dealer niet bestellen maar dit soort lampjes kom je zelfs in een carina 2 nog tegen dus dat moet ook voor jouw dealer geen probleem zijn.
als je deze nummers doorgeeft weet ik zeker dat ie ze kan regelen voor je.

84999-10310 (3.91)
84999-10490 (9.15)

zoals je ziet zijn het 2 lampjes, 1 voor het schakelaartje zelf wat dus oplicht als je het licht aanzet en 1 voor het oranje lampje in de schakelaar.
weet uit mijn hoofd niet welke waar zit maar die dingen passen altijd.
de prijs uit microcat (onderdelen programma) die heb ik er tussen haakjes achter gezet.
kan nog iets fluctueren maar zal om en nabij die koers liggen.
 

xanderIS

Hoort erbij
18 feb 2011
66
0
0
Dan heb ik nog even een vraagje over de stoelverwarming??

Kan je deze nog warmer krijgen dan de vooraf ingestelde warmte??
mijn vriendin is nogal een koukleun hahaha :(


Gr xander
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Nee helaas, warmer dan de standaard inselling is er niet.
Kan echter niet zeggen dat ze niet warm worden. Duurt een minuut of 5 maar dan moet ie echt uit bij mij...