Storing Hybride systeem RX450h+

Ik heb ook een RX450h+ uit 2023 en meerdere keren de melding “Hybridesysteem moet GEREED zijn om uit te schakelen” gekregen na het instappen en proberen weg te rijden. Meestal lukte het om dit op te lossen door het contact uit te zetten en opnieuw te starten. Meestal, want één keer moest de auto worden afgesleept.

Uiteindelijk is het probleem verholpen dankzij een terugroepactie waarbij de kabelboom werd vervangen. Daarnaast heb ik twee keer de wegenwacht moeten laten komen omdat de 12V-accu onvoldoende spanning had. Eén van die keren was in het buitenland, na slechts een half uur pauze. Dit was uiteindelijk de aanleiding om de accu te laten vervangen.
Dit lijken dan nog kinderziektes van de eerste modellen te zijn? Valt me anders wel een beetje tegen van Lexus. Te snelle ontwikkeling om de markt bij te benen worden ze niet beter van. En helaas is het zo dat de moderne hybride standaard een accubooster moet hebben. Schaf er maar eentje aan. Bv. een Noco Genius GB40. Scheelt een hoop ellende en simpel in gebruik.