Stuur en co trillt.

Nizzla

Hoort erbij
9 apr 2012
30
0
0
hallo,

sinds een maand trillt het stuur van mijn is....
is nog niet zo erg maar nu is het al zo erg dat je het trillen tot in de kabine voelt-.-!

Is er meeschien iemand die er raad mee weet?
en weet iemand hoeveel bar er in 225/40R18 banden moet?

Danku :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
gebeurt dit ook bij het remmen?
velgen gebalanceerd?
Banden nieuw?
banden rond?
Gebeurt dit gedurende de hele rit? of alleen bij een bepaalde snelheid?
 

Nizzla

Hoort erbij
9 apr 2012
30
0
0
bij het remmen, de hele rit op elke snelhijd en nu is de koppeling ook nog aan het einde... ze slippt... zou dat er mee te maken heben?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
weet niet.. trilt je rempedaal ook bij het remmen? dan kun je beginnen bij je schijven om dat uit te sluiten...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
en nu is de koppeling ook nog aan het einde... ze slippt... zou dat er mee te maken heben?
Als er sprake is van vergaande slijtage (bijvoorbeeld de drukgroep/lager), zou dat trillingen kunnen veroorzaken. Meestal verdwijnt zo'n trilling als je het pedaal iets indrukt, dus als er kracht op komt te staan. Het zou ook nog kunnen dat je e.e.a. voelt aan het schakelpookje.

Qua 'bar' v.d. banden kun je de aanbevelingen handleiding of sticker op auto aanhouden, eventueel staat op de band zelf nog de maximale druk aangegeven.
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
ik heb dit probleem ook met mijn is maar het rare vindt ik heb het tijdens het remmen maar enkel als ik hoge snelheden rij bv op de autosnelweg dan trilt het stuur enorm en de pook begint ook hard te trillen als ik moet remmen
zou dit aan de rem schijven liggen ?
maar hy heeft het enkel by hoge snelheden !
gr dieter
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Zelfde probleem als is gehad, en nu wederom weer. Krik je auto eens op aan de voorkant en draai je voorwielen met de hand. Dan merk je al snel dat er een remklauw vast zit. Ik heb net een revisie set besteld voor mijn voorste remklauwen. Het blijven hangen van de klauwen komt door het scheuren van een rubber. Hierdoor kan er vocht in komen en gaan de zuigers vast zitten.
 

mark81

Hoort erbij
31 mei 2012
55
0
0
Je bandenspanning moet wat hoger dan de standaard banden, omdat ze wat lager zijn. Ik zou ze voor op 2,7 bar en achter op 2,6 bar zetten
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
Volgens de garage zijn de schijven perfect in orde en ik heb zelf ook al eens gekeken en niets abnormaal aan te merke en de bandespanning is ook goed dus ik vraag mij af wat hier van de oorzaak kan zijn
Grt