Subtiel verlagen

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
618
60
28
Hi,

Na 1,5 jaar nog steeds blij te zijn met m'n IS, moet ik toegeven dat de IS (vooral achter) wat hoog op z'n pootjes staat. Aangezien ik me heb voorgenomen om de IS zo stock mogelijk te houden en alleen subtiele tweaks toe te laten, ben ik opzoek naar een een veren-set die de auto subtiel wat cm'/mm' lager maakt. Ik heb er momenteel er 5-spaaks 17 inchers staan.

Niet onbelangrijk; ik vind het comfort van de huidige veren wel prima, misschien kan het achter iets stijver, maar om stuiterend over de weg gaan, gaat me wat te ver. Ik ben een beetje op zoek naar best-of-both-worlds.

Wat kunnen jullie me aanraden?

ik heb samen met j2jedi gereden en moet zeggen dat de BC coilover aanvoelt (zoals die nu is ingesteld dan) als de stock onderstel van een Altezza. Zo voelt het ook in mn Altezza... rijdt soft maar doet ook zn werk zeg maar. Maar nu weet ik dat de Altezza wat lager zit dan een IS200, alleen weet ik niet of dat gelijk is aan de IS200 Sport qua hoogte... voor de rest is het hetzelfde...

ThinlaneT zei:
Wow, thanks voor de How-To-Do! Hier ga ik het wel goed mee redden. Wanneer de veren en demper er onderuit liggen, is het nog aan te raden om direct andere onderdelen preventief te vervangen? ...
Ja, remblokken indien nodig omdat je er nu makkelijk bij kan. :rulez:

mlcoolj zei:
...Maar nu weet ik dat de Altezza wat lager zit dan een IS200...
Bedoel je de stoel of de rijhoogte? Van mij is met de standaard hoogte vd BC poten al net zo verlaagd als met verlagingsveren.

EDIT: nog even een tip van Robokill mbt voorste remschijf, zodat je niet schrikt:
"schrik niet. De schijf word op zijn plek gehouden door de klauw en de velg. Je schroeft deze niet vast of dergelijke"

Op de remblokken zit nog redelijk wat spek, dus die laat ik er nog even opzitten. Wel zag ik dat enkele van jullie de remklauwen van nieuwe lak hebben voorzien, wat ik ook wel erg gaaf vindt. Maargoed, dat is iets voor een andere keer.