Subwoofer installeren

cabct200h

Hoort erbij
18 nov 2015
30
8
0
Ik heb CT200h base audio. Ik wil graag een aftermarket subwoofer installeren. Hoeft niet groot te zijn. Ik zat te kijken naar de 8 inch subs die je onder de stoel kunt plaatsen. Ik zou het graag zelf willen doen aangezien ik geen garage in de buurt kan vinden die het kan/wil doen. Iemand tips?
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
Ja die bedoelde ik dus :)

Ik heb de radio nu wel los hangen maar kan er bijna niet eens bij komen door de kabels.
Of ze zijn zo kort gehouden of hij zit ergens achter vast durf er ook niet echt aan te trekken voor ik iets los trek of kapot maak.
Heeft iemand een overzicht van wat waar in de radio hoort dat is iets makkelijker zoeken kan nu ook niet echt meten :(
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
Laatst bewerkt:

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
dat is zeker een goede oplossing!
Maar wat is wat of heb je daar een uitgebreide uitleg bij die kabelboom?
En heb je alles hier van gebruikt?
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
Heb je via de link de afbeelding voor je?
Die grote witte stekkers gaan in je radio, die andere witte aan je kabelboom auto.
De beide ISO blokken klik je in elkaar.
Het zwarte ISO blok is voor de stroomvoorziening en de bruine voor het signaal voor de speakers.
En dan wordt het al makkelijker. Zwart is massa, geel (remote) en rood is de plus.

En dan deze, of iets soortgelijks voor je tulp...
 
Laatst bewerkt:

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
ja zo is het zeker wel duidelijk :)
Thnx voor de uitleg!

maar nog 1 vraagje als je alles los haalt zal alles weg zijn hoe je radio zenders stonden en je navi opnieuw aanmelden of dat niet?
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
De stroom gaat inderdaad van de radio af. De radio zal daarna moeten opstarten. That's it. Radio zenders vindt de radio zelf en de navi start ook zelf weer op. Bij mij was dit het geval.

Duidelijk genoeg? Ik heb dit eind 2021 gedaan en kan je altijd helpen (hoop ik). Regio Rotterdam.
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
ja is duidelijk genoeg thnx!

Als het nodig is laat ik het je wel weten woon zelf ook regio Rotterdam dus dat komt dan wel goed.

Maar denk wel dat ik het voor elkaar ga krijgen!
laat het hier wel weten
 
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
hier ff een update over het aansluiten van de sub.

het is me gelukt hoor het werkt maar moet alles nog afstellen en doen.
maar ik heb nog even een vraagje over die ISO waar stroom massa en remote zitten moet deze ook aangesloten worden in het blokje of kan deze ook gewoon los blijven?
de speakers moeten wel aan elkaar want anders heb je geen geluid daar was ik al achter gekomen ;).

ik heb gelijk nog even een vraagje met me domme kop heb ik de auto wel aan gezet maar niet met draaiende motor of dat als de accu leeg raakt hij aanslaat.
nu raad je het al accu zo goed als leeg nog 6 volt meet ik.
alles begon ook te knipperen/flikkeren van lichten op dashboard en het motor lampje link onderin op het dashboard ging branden.
ook was hij de sleutel kwijt is dit alles door het te weinig stroom nog hebben?

en nog een vraagje deze accu kan ik niet opladen toch schijn een speciale accu te zij ofzo??
en kan ik de auto met startkabels weer starten?
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
ja ik had beiden ISO stekkers los liggen en hoorde dus niks.
dus ik plug de ISO stekker in en ik hoor geluid.
De ISO stekker van waar de power massa en remote op zitten of ik die nu los laat of inplug ik merk hier geen verschil in moet ik die ook gewoon inpluggen net als de ISO van de speakers.

1677178288010.png


zie plaatje rode zijn los van elkaar en heb de groene aan elkaar zitten
 

kiwicupra

Actief
25 apr 2021
132
92
28
Heb je via de link de afbeelding voor je?
Die grote witte stekkers gaan in je radio, die andere witte aan je kabelboom auto.
De beide ISO blokken klik je in elkaar.
Het zwarte ISO blok is voor de stroomvoorziening en de bruine voor het signaal voor de speakers.
En dan wordt het al makkelijker. Zwart is massa, geel (remote) en rood is de plus.
Deze Kram 86180 iso2car kabel heb ik gebruikt om in te kunnen knippen en af te tappen zodat je niet in je originele kabelboom hoeft te knippen.
Dus je gebruikt deze als een soort tussenstuk. Dus alles in elkaar klikken! Witte stekkers in de radio andere witte stekkers in de kabelboom, en de ISO's in elkaar.
Voor je dat doet zorg je dat je van de van de iso2car kabel een tap pakt voor je stroom, remote en signaal. Dat kan het beste op je werkbank buiten de auto. Als je aangepaste iso2car klaar is kan hij de auto in en kunnen de afgetapte draden richting je sub.
86180 copy.jpg
 

Marco01

Hoort erbij
10 apr 2022
41
15
8
ja dat heb ik ook heb eerst even gekeken welke waar op moest en de sub getest morgen ga ik alles mooi in elkaar zetten zo als het moet buiten de auto en ga ik daarna de auto ff met startkabels starten zo dat ik weer genoeg stroom heb en bouw ik alles weer terug in.
kon zelf de deuren niet meer via de afstandsbedieningen dicht krijgen.

nog bedankt voor de uitleg verder nu weet ik dat alles verder oke en die ISO ook gewoon aan elkaar moet.
 
  • Leuk
Waarderingen: kiwicupra