Suedine stoelen

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Goed mijn auto is nu bijna 5 jaar oud en het wordt tijd dat de bekleding eens goed behandeld wordt. Hoe krijg ik in godsnaam dat suedine (escaine) weer een beetje bij?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Geen idee :) Maar wel een probleem, ik hoor ook niet veel terug van de schoonmaak bedrijven die ik benader.
 

TheCleaner

Nieuw hier
28 jul 2010
22
0
0
Alor zei:
Misschien kan je even op het Carclean forum zoeken?!

en anders even contact opnemen met Tim, de eigenaar van CarClean.nl, die zal je altijd van een eerlijk advies voorzien.

Grtz.... LexusFreak uhmmmmmmm ik bedoel theCleaner :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Tim is volgens mij niet de eigenaar toch? maar goed een aardige en behulpzame kerel is het zeker wel :D
 

Carclean.nl

Nieuw hier
24 jan 2011
4
0
0
Na een tip, maar even een account aangemaakt op het forum. ;)

Hube zei:
Goed mijn auto is nu bijna 5 jaar oud en het wordt tijd dat de bekleding eens goed behandeld wordt. Hoe krijg ik in godsnaam dat suedine (escaine) weer een beetje bij?

Je suedine / escaine is een kunstvezel, net zoals alcantara dat is. Hoewel de vezel zich makkelijk laat reinigen, is het altijd verstandig voorzichtig te zijn.

Zo kan je beter niet borstelen, maar deppen. In veel gevallen is lauw water voldoende voor regulier onderhoud. Heb je vlekken of zwaardere vervuiling, dan kan je een hele milde verhouding van APC (All Purpose Cleaner) gebruiken, bijvoorbeeld van het merk Poorboy's World. 1:20 zou voldoende moeten zijn.

Het mengsel licht vernevelen, even in laten trekken en met een vochtige doek nabehandelen. Drogen door met bijvoorbeeld een microvezeldoek na te deppen.

Alan zei:
Tim is volgens mij niet de eigenaar toch? maar goed een aardige en behulpzame kerel is het zeker wel :D

Ik kan bevestigen dat ik een van de eigenaren ben, maar ik ben benieuwd wie jij dacht dat de eigenaar dan was? ;)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Carclean.nl zei:
Na een tip, maar even een account aangemaakt op het forum. ;)

Hube zei:
Goed mijn auto is nu bijna 5 jaar oud en het wordt tijd dat de bekleding eens goed behandeld wordt. Hoe krijg ik in godsnaam dat suedine (escaine) weer een beetje bij?

Je suedine / escaine is een kunstvezel, net zoals alcantara dat is. Hoewel de vezel zich makkelijk laat reinigen, is het altijd verstandig voorzichtig te zijn.

Zo kan je beter niet borstelen, maar deppen. In veel gevallen is lauw water voldoende voor regulier onderhoud. Heb je vlekken of zwaardere vervuiling, dan kan je een hele milde verhouding van APC (All Purpose Cleaner) gebruiken, bijvoorbeeld van het merk Poorboy's World. 1:20 zou voldoende moeten zijn.

Het mengsel licht vernevelen, even in laten trekken en met een vochtige doek nabehandelen. Drogen door met bijvoorbeeld een microvezeldoek na te deppen.

Alan zei:
Tim is volgens mij niet de eigenaar toch? maar goed een aardige en behulpzame kerel is het zeker wel :D

Ik kan bevestigen dat ik een van de eigenaren ben, maar ik ben benieuwd wie jij dacht dat de eigenaar dan was? ;)
Hoi Tim,

Bedankt voor jouw antwoord! Ik ga dit komende week (mits mooi weer) eens proberen. Is het ook mogelijk om de kleur een beetje te doen terugkeren op plaatsen waar slijtage zichtbaar wordt?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Carclean.nl zei:
Na een tip, maar even een account aangemaakt op het forum. ;)

Hube zei:
Goed mijn auto is nu bijna 5 jaar oud en het wordt tijd dat de bekleding eens goed behandeld wordt. Hoe krijg ik in godsnaam dat suedine (escaine) weer een beetje bij?

Je suedine / escaine is een kunstvezel, net zoals alcantara dat is. Hoewel de vezel zich makkelijk laat reinigen, is het altijd verstandig voorzichtig te zijn.

Zo kan je beter niet borstelen, maar deppen. In veel gevallen is lauw water voldoende voor regulier onderhoud. Heb je vlekken of zwaardere vervuiling, dan kan je een hele milde verhouding van APC (All Purpose Cleaner) gebruiken, bijvoorbeeld van het merk Poorboy's World. 1:20 zou voldoende moeten zijn.

Het mengsel licht vernevelen, even in laten trekken en met een vochtige doek nabehandelen. Drogen door met bijvoorbeeld een microvezeldoek na te deppen.

Alan zei:
Tim is volgens mij niet de eigenaar toch? maar goed een aardige en behulpzame kerel is het zeker wel :D

Ik kan bevestigen dat ik een van de eigenaren ben, maar ik ben benieuwd wie jij dacht dat de eigenaar dan was? ;)

Ha die Tim!

Allereerst mjjn excuses voor de vergissing :eek: ik dacht dat de R8 eigenaar ook eigenaar was van carclean :O

Om het goed te maken, zal ik binnenkort eens weer mijn zoveelste bestelling plaatsen :D :rulez:

Daarnaast wil ik nog zeggen: Welkom op ons forum! :hi: Zo hebben we weer een extra expert derbij op het forum :) Er zijn in verhouding volgens mij aardig wat mensen op het forum die graag hun eigen auto poetsen.
 

Carclean.nl

Nieuw hier
24 jan 2011
4
0
0
Alan zei:
Ha die Tim!

Allereerst mjjn excuses voor de vergissing :eek: ik dacht dat de R8 eigenaar ook eigenaar was van carclean :O

Om het goed te maken, zal ik binnenkort eens weer mijn zoveelste bestelling plaatsen :D :rulez:

Daarnaast wil ik nog zeggen: Welkom op ons forum! :hi: Zo hebben we weer een extra expert derbij op het forum :) Er zijn in verhouding volgens mij aardig wat mensen op het forum die graag hun eigen auto poetsen.

Uh ja, maar ik snap de verwarring nog niet. Wat voor auto rij ik dan volgens jou?

En thanks voor de nieuwe bestelling en het warme welkom. ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
aaah ok nu snap ik het :)

dus ik had sinds het begin al jaloers op jou moeten zijn :p vind de R8 echt :rulez: