Sven de boer, Is200

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Ziet er goed uit.

Weet niet zeker maar volgens mijn kun je als laagste et max tot 38 gaan.
Of ga je er nog spacers tussen zetten?

Heb je de wielen er inmiddels al onder zitten, en hoe rijd het zo??
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
mlcoolj zei:
Welkom hier Sven! Volgens mij vergeet je dat je koplampen zwart van binnen zijn... dat is toch niet standaard? :D

Volgens mijn komen deze van een is300 sportcross af.
De is200 hebben namelijk oranje blinkers. Bij hem zie je ook de hele kapje (oranje) niet meer zitten.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Er is geen verschil tussen sportcross of sedan. Wel is er verschil tussen xenon en hallogeen. Bij xenon is het oranje glaasje uit de koplamp en ze zijn een tikkie donkerder chroom. Dat zwarte is of aftermarket of gespoten. Op ebay heb je heel veel zwarte origineel look a likes.



gr. koen
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
kwp zei:
Er is geen verschil tussen sportcross of sedan. Wel is er verschil tussen xenon en hallogeen. Bij xenon is het oranje glaasje uit de koplamp en ze zijn een tikkie donkerder chroom. Dat zwarte is of aftermarket of gespoten. Op ebay heb je heel veel zwarte origineel look a likes.



gr. koen

Koen,

Je hebt inderdaad gelijk verschil zit hem in de 200 of 300 versie.
Klik maar eens even op de links dan kun je misschien zien wat ik bedoel.
Wat jij zegt donkere versies op ebay heb je overigens ook gelijk in.

Let op de blinkers.
Is300
http://link.marktplaats.nl/439115113

Is200
http://link.marktplaats.nl/435426569

Zijn twee verschillende koplampen. En de sedan versie hebben standaard de koplampen van de onderste link.
 

IS200R

Nieuw hier
15 mei 2011
14
0
0
Hey jimmy,
De et waarde 35 moet goed komen.
De importeur waarvan ik de velgen gekocht heb (jappower) , verkoopt vaker velgen voor een is200 met etwaarde 35, en een J waarde van 8,5. waarmee mijne nog slanker zijn :8j.
Een set velgen die hij pas verkocht heeft zijn de ultralite gtii, wel een nette velg maar iets te kitscherig voor mij, teveel boutjes en chrome.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Jimmy zei:
kwp zei:
Er is geen verschil tussen sportcross of sedan. Wel is er verschil tussen xenon en hallogeen. Bij xenon is het oranje glaasje uit de koplamp en ze zijn een tikkie donkerder chroom. Dat zwarte is of aftermarket of gespoten. Op ebay heb je heel veel zwarte origineel look a likes.



gr. koen

Koen,

Je hebt inderdaad gelijk verschil zit hem in de 200 of 300 versie.
Klik maar eens even op de links dan kun je misschien zien wat ik bedoel.
Wat jij zegt donkere versies op ebay heb je overigens ook gelijk in.

Let op de blinkers.




Is300
http://link.marktplaats.nl/439115113

Is200
http://link.marktplaats.nl/435426569

Zijn twee verschillende koplampen. En de sedan versie hebben standaard de koplampen van de onderste link.


Nee er zit ook geen verschil in 200 of 300, het is puur de xenon. Let maar op de koplampsproeiers, die zitten er bij xenon wel op en halogeen niet.

Daarom ben ik wel en niet blij met mijn originele xenon

+mooiere koplamp
+meer lichtopbrengst

-koplampsproeiers, ziet er niet uit en heb ik nooit nodig. ik was mijn auto al voor dat ie vies wordt... ;)



gr. koen
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Gouden gtII's? Die zijn onder de altezza van een vriend van me gegaan...
 

IS200R

Nieuw hier
15 mei 2011
14
0
0
Idd gouden GTII's.
Die zijn 8,5j als ik het goed heb. en een et waarde 35.
Wss moeten de wielkasten wel uitgerold worden, maar wie mooi wil zijn moet pijn lijden.
Banden ondertussen besteld, ben er even tussenuit geweest een weekje.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
yep... zijn idd 8.5J ET 35... wielkasten achter omgerold... zijn auto is ook verlaagd... hoeveel weet ik niet...
 

IS200R

Nieuw hier
15 mei 2011
14
0
0
Oke, maar die maat van je woont toch niet in nederland? ik hoorde iets over een tropisch land, ;P
maar die van mij hoeft wss net niet gerold te worden achter, hij staat iets hellend voorover. dus dat komt goed uit, komt wss omdat een is uit zichzelf al zo achterlijk hoog staat achter achter.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ja, hij woont op Aruba... misschien valt er te spelen met de bandenmaat... maar die had je al besteld.. ik weet niet meer welke maten hij eronder heeft... hier een foto...
 

Bijlagen

  • CIMG7231.jpg
    CIMG7231.jpg
    60,5 KB · Weergaven: 30

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
welkom!!

ziet er best wel leuk uit die combinatie!! blauw met witte wielen :D
 

IS200R

Nieuw hier
15 mei 2011
14
0
0
Ja ik heb een band 215 35, deze zit rendabel getrokken op een 8j velg, daardoor hoop ik wat naar binnen uit te komen. Ik heb de banden alleen nog niet binnen. ik wou niet lager gaan qau hoogte anders houd je niks meer over.

En de witte velgen staan zeker mooi, ze lijken ook veel groter als ze wit zijn, alleen ik word ze na een tijdje wel zat. ze zijn niet schoon te houden. en daarmee bedoel ik echt niet schoon. Na het naar huis rijden van het wassen zijn ze alweer vies van de remmen.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
remblokken die minder stof afgeven zijn vaak dus harder van compound wat weer resulteerd in minder remvermogen. Maar het is altijd te proberen.



gr. koen
 

IS200R

Nieuw hier
15 mei 2011
14
0
0
Ik heb een vraag, Mischien heeft iemand hier ervaring mee.
Ze hebben 2 weken geleden me raam ingegooid rechtsvoor. Dit is de volgende dag gemaakt, maar nu het volgende;
Sindsdien heb ik soms last van een niet startende auto..
Ik draai het contact om en dan chekt die het motormanagement, je weet het wel.
Daarna draai ik hem verder om hem te starten, dan valt alles uit. En alleen me security lampje begint te knipperen, en geeft 10 piepjes.
Ik moet dan de accupool loshalen en weer vastzetten wil ik hem wel weer kunnen starten.
Het is niet regelmatig, afgelopen week is het 2 keer gebeurt, 1 keer sochtends en 1 keer na het tanken.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
kwp zei:
remblokken die minder stof afgeven zijn vaak dus harder van compound wat weer resulteerd in minder remvermogen. Maar het is altijd te proberen.



gr. koen

Is niet helemaal waar. Met mijn supra reed ik veel circuit en heb daar apexi remblokken in zitten, remt als een gek en geeft niet veel stof af, maar maakt wel meer het piep geluid..
Blokken die veel stof afgeven is niet van gezegt dat die beter remmen, ze zij comfortabeler.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Joep zei:
kwp zei:
remblokken die minder stof afgeven zijn vaak dus harder van compound wat weer resulteerd in minder remvermogen. Maar het is altijd te proberen.



gr. koen

Is niet helemaal waar. Met mijn supra reed ik veel circuit en heb daar apexi remblokken in zitten, remt als een gek en geeft niet veel stof af, maar maakt wel meer het piep geluid..
Blokken die veel stof afgeven is niet van gezegt dat die beter remmen, ze zij comfortabeler.


Wat koen bedoelt is dat je met dezelfde pedaalkracht krijgt minder remvermogen hebt.. dus in dat opzichte heeft hij misschien wel gelijk. Maar de auto zou gewoon binnen dezelfde afstand stil kunnen staan.

Er zijn wel meer factoren die hiermeespelen zoals dat hardere blokken bij een lage temperatuur minder presteren, maar beter tegen hogere temperaturen kunnen en ook een hogere bedrijfstemperatuur hebben waarin ze dan pas de maximale wrijvingscoefficient hebben.