technische gevens van een is200

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Is er een soort van vraagbaak of zoiets tekrijgen voor een is200?
Ik wil groot onderhoud gaan doen aan de auto maar er is niks te vinden qua gegevens voor het kleppen stellen en zo.
Is er iemand die iets heeft?
Mvg nick
 

Airhead999

Hoort erbij
13 mrt 2013
33
0
0
Kleppen stellen hoeft bijna nooit bij dit type klepstoters. Kleppen stellen gebeurd met stel plaatjes( schijfjes met bepaalde dikte). Het is natuurlijk nooit verkeerd om te meten maar als je ze echt moet gaan stellen wordt het lastig. Dan moet je eerst klepspeling meten, dan schijfje demonteren en opmeten. En dat bij alle cilinders. Dan kan je bepalen welke maat er tussen moet. Heel goed opschrijven per cilinder. Dan kan je die bij de dealer gaan halen en dan kan je pas weer monteren.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe technisch je bent.

Mvg

Airhead999
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Ik ga het niet zelf doen maar mijn vader wil dat doen. Hij is een gepensioneerd vrachtwagenmonteur.
Mijn corolla had ook het zelfde principe, dit zijn alleen 2cilinders meer.
Zijn die specs van de 3l het zelfde als de 2l?
Thanks voor het pdf bestand.
Is daar ook meer van zodat ik het uit kan printen tot een soort van vraagbaak?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik heb wel wat liggen van de 200, heb ze zelf nog niet doorgespit maar misschien zit er wat in voor je, stuur me anders een pb met je email en dan kan ik je ze toesturen..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
ja, die FSM boeken zijn broekafzakkend prijzig, maar je kunt voor een relatief laag bedrag (5 euro ofzoiets) wel gericht e.e.a. downloaden.

Kijk maar ff of je er uitkomt met mlcoolj, anders heb ik ook nog wel wat samengeraapt materiaal ;)