Techstream thuis gebruiken?

D43m0n

Stamgast
10 apr 2013
1.055
1
692
113
Wat heb ik nodig als ik Techstream thuis wil gebruiken?
Een licentie voor de software? Een (speciale) kabel waar een hardwarematige licentie in zit?

Is Techstream ergens te downloaden/bestellen tegen betaling?

En als ik dit thuis kan gebruiken, met welke kosten moet ik dan rekening houden?

Je hebt een OBD kabel nodig die compatible is met Techstream (kan je makkelijk vinden bij Chinese webshops).
Ik geloof niet dat je de software als particulier kan aanschaffen, maar op het internet is de software wel te vinden, maar kan wat moeite kosten om een goede/werkende versie te vinden

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Zijn er tips voor een bepaalde OBD-kabel die ik wel of juist niet moet hebben? Ik las ergens dat er mini-varianten zijn die niet alle functionaliteit van Techstream ondersteunen bijvoorbeeld. Zo wil ik ook graag TPMS uit kunnen lezen en aanpassen. Met Carista kan ik dat bijvoorbeeld wel uitlezen en aanpassen. Mijn auto zou twee sets moeten ondersteunen, dit weekend heb ik de wissel gedaan. Na de reset knop ingedrukt te houden ben ik een stukje gaan rijden en daar ging het TPMS-lampje branden. Ik heb vervolgens met Carista gekeken of de nieuwe TPMS-ID’s ook daadwerkelijk gezien worden door de auto, maar nee. Ik vroeg in juni aan de dealer of ze die extra set ID’s wilden toevoegen via Techstream maar ik twijfel of ze dat daadwerkelijk gedaan hebben… In Carista zie ik alleen “Active tire set Main” erbij staan met maximaal 4 ID’s. Ik vermoed dat Techstream in staat is om het maximale aantal te laten zien inclusief de bewaarde ID’s van beide sets.

Dat kun je inderdaad met Techstream doen. Als particulier kun je via legale wegen geen licentie kopen, maar toen ik een kabel bestelde via AliExpress kreeg ik er een CD-tje bij met de software erop (let op: wel even driedubbel op virussen checken), maar het zou me niets verbazen als ze dit tegenwoordig gewoon met een downloadlink aanbieden als je er eentje bestelt. Je hebt echt een Techstream kabel nodig, maar als je daarop zoekt, vind je al genoeg.

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik heb een kabel besteld, niet de goedkoopste maar wat ik zo her en der lees wordt deze wel aanbevolen omdat ie "alles" zou moeten kunnen uitlezen/coderen maar ook dat ie relatief snel kan communiceren. Ik heb een hekel aan wachten dus zo'n ding mot rap kunnen babbelen met m'n auto :sneaky:

• Leuk
Waarderingen: robtp09 en Bobusa