Teflon coating Flon4000. Doen of niet?

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hallo,

Binnenkort laat ik mijn auto volledig polijsten. Nu adviseerde het poetsbedrijf om naast het polijsten mijn auto te voorzien van een Teflon coating Flon4000. Hierdoor zou mijn auto voor minimaal 3 jaar volledig beschermd zijn tegen invloeden van buitenaf. Daarnaast zou de glans ook 3 jaar lang super zijn. Kosten ? 255,- (incl.)

Wie heeft ervaring met Teflon coatings? Is dit weggooien van geld? Of zal ik doet doen? Wie heeft hier raad/ervaring in?

Boudewijn
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Thnx!

Ja ik weet niet wat ze exact doen, of de behandeling zodanig speciaal is dat je dit als consument ook zelf kunt. Maar als je het ook zelf kunt dan is een kwart mille idd zonde geld.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
dat je zelf, maar je bent net zo goed af met twee keer per jaar meguiars nxt was erop smeren en na een jaartje gaat dat er echt een stuk beter uitzien.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik zou het niet doen, zonde van je geld en je kan zoals sharkman het zegt gewoon beter zelf een beschermlaag aanbrengen (Sealant)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ok. Duidelijk. Geen Teflon coating dus. Ik laat hem sowieso polijsten. Ze zweren erbij dat alle ondiepe krasjes dan verwijderd worden. We zijn benieuwd. Laat wel weten hoe het ging.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja ondiepe krassen zijn goed weg te poetsen, maar als die toch gepolijst gaat worden dan zou ik nadat je de auto hebt opgehaald, eventueel kleien, paint cleaner en dan een sealant erover. daar ben je 4 urtjes mee bezig ofzo en bespaar je daarmee weer die 200 euro :) met hetzelfde resultaat.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Zo, vandaag wordt mijn auto verwend. Hij wordt volledig gepolijst en hij krijgt een hardwax laag er overheen. Kosten ? 125,-

Ben benieuwd naar het resultaat.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
niet zo gierig he! :p een teasertje mag heus wel :p

Ik ben bang dat ik me auto niet kan poetsen voor zaterdag... :( het isvanaf morgen slecht weer :(
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
had eergister al gepoetst, maar idd het wordt slecht weer de komende 2 dagen.. hopen dat het zaterdag wat beter wordt...
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ja en on top of that moet mijn vrouw morgen vanaf Groningen naar Zaandam....in de Lexus, terwijl ik deze onder de carport wilde houden tot zaterdag :X
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Krijg net te horen dat iemand anders ook meegaat dus mijn auto blijft mooi onder de carport! :D
Maar idd, hoop wel dat we een beetje lekker weer houden. Dagje Lexus in de stromende regen is ook niet chill.

PS: iemand bekend met 'hardwax'?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
iedereen al gepoetst, dan kom ik daar aanzetten met een vieze auto :(


Ik verwacht van iedereen een vieze auto. Maar niet van de man die 4 maal per week poetst :p


p.s. Ben je al naar de ruitentinter geweest voor informatie :D :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
boudi zei:
Krijg net te horen dat iemand anders ook meegaat dus mijn auto blijft mooi onder de carport! :D
Maar idd, hoop wel dat we een beetje lekker weer houden. Dagje Lexus in de stromende regen is ook niet chill.

PS: iemand bekend met 'hardwax'?

Hard wax bedoelen ze wax in vaste vorm denk ik,