Telepeage badge

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Zit er in de voorruit van de IS300h een plek die signalen doorlaat voor zoiets als een telepeage badge? Ik kon het in de handleiding niet vinden.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Veel moderne voertuigen hebben een speciale coating in het glas dat warmte buiten moet houden. Deze coating laat ook geen communicatiestraling toe. Voor deze voertuigen wordt ergens (vaak links of rechts van de spiegel of helemaal links boven of onder) en plekje vrijgelaten waar je dan dit soort kastjes kunt monteren zodat ze wel door de uitleesapp kunnen worden aangestraald. Dit probleem speelt ook met speciale verwarmbare voorruiten zoals bij Ford. Ik heb op het web wel overzichten gevonden van merken en hun doorlaatbare plekken maar dat zijn overzichten van 2008 en de IS300h is van na die tijd.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Vrijwel alle auto's hebben zo'n geperforeerde 'spot' achter de spiegel (meest voorkomende plek). Dat kun je in principe makkelijk zien aan de 'stippeltjes' (heb je dat niet?). Zou het alsnog niet (goed) werken, kun je altijd nog de Liber-T badge uit het zijraam houden richting scanner
wink.png
(dat doen er meer als 't soms niet werkt).

De snelste manier voor uitsluiting lijkt mij even contact op te nemen met de dealer...
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Het heeft even geduurd maar ben ff langs de dealer geweest. Die wist het niet. De Franse website geeft net als GPS-10 aan dat de plek naast de achteruitkijkspiegel met de zwarte puntjes de plek is die doorlaatbaar is. Of de ruit in de 300h nu wel of niet zo'n coating heeft weet ik dus nog steeds niet. De dealer dacht van niet maar wist het niet zeker. Wel nog de tip gekregen om met een polaroid bril te kijken dan zou je het verschil moeten kunnen zien. Overigens was het een goede gelegenheid om eens ff goed naar de nieuwe NX te kijken, jammie! Lease technisch nu nog niet haalbaar maar dat is een erg mooie wagen zeker in de F-Sport uitvoering.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Vreemd, je zou denken dat de dealer/importeur wel een kort lijntje heeft met de fabrikant qua info locatie transponder badge..(lijkt een kleine moeite dat even op te vragen).

De meeste problemen ondervindt je vaak met een zogenaamde infrarood reductie coating, maar dat wordt niet toegepast op de IS. Gezien de homelink garagedeuropener voorziening (US), lijkt de plek omgeving achteruitkijkspiegel het best. Maar goed, voorlopig dus nog even een vraagteken..