Ter compensatie van mijn V8

Ndegeocello

Nieuw hier
9 dec 2011
9
0
0
Hallo allemaal,


Mijn naam is Sander en ook ik ben een zakelijke rijder.

Ik rij al 2,5 jaar met volle tevredenheid een Golf 6 diesel 2.0 met DSG. (zie foto)
Na wat franse auto's :( , een Skoda en een Audi A3 is de Golf de lekkerste auto die ik tot nu toe heb mogen rijden. Die DSG bak is echt geweldig. :rulez:

Toen ik 2,5 jaar geleden de offertes (Golf, A3 en Insignia) inleverde bij mijn wagenparkbeheerder was de Golf de meest gunstige auto in de lease en kon hem gelukkig met wat extra eigen bijdrage gaan rijden. De A3 en de Insignia waren minder gunstig in de lease.

Helaas moet de Golf er binnenkort uit (163000km) en moest ik dus op zoek naar een nieuwe lease-auto. Maar ja, wat kan de Golf vervangen?

14slkow.jpg


Aangezien ik redelijk lang ben en een rugverleden heb (franse auto's :X ) zijn de stoelen en het zitcomfort voor mij mega belangrijk. De eerder genoemde Duitse auto's hebben allemaal perfecte stoelen voor de wat langere mensen.
Momenteel betaal ik 25% bijtelling voor de Golf en dat hakt er behoorlijk in elke maand, dus ben ik ook gaan kijken naar auto's in de 14 en 20% bijtelling range.

Naar vele proefritten was mijn keuze in eerste instantie gevallen op de Prius. Totdat ik ergens in de media las dat Lexus de meest waardevaste auto van dit moment is. Als lease rijder kan dat natuurlijk erg interessant zijn. Dus op naar de Lexus dealer. Na een proefrit in de CT200h LL was ik verkocht. Wat een auto! :worship:
Tuurlijk kan je de CVT niet vergelijken met de DSG van de Golf, maar de rest is allemaal top. De stoelen van de LL zijn helemaal top en beter instelbaar dan de Business uitvoering.

Maar ja! Is de LL haalbaar? Gelijk een offerte laten maken en ingeleverd bij mijn wagenparkbeheerder. Nu maar duimen want de Lexus CT200h LL is ruim 8000 euro duurder dan mijn Golf en die mocht 2,5 jaar geleden met een forse eigen bijdrage maar net.