Ter compensatie van mijn V8

Ndegeocello

Nieuw hier
9 dec 2011
9
0
0
Hallo allemaal,


Mijn naam is Sander en ook ik ben een zakelijke rijder.

Ik rij al 2,5 jaar met volle tevredenheid een Golf 6 diesel 2.0 met DSG. (zie foto)
Na wat franse auto's :( , een Skoda en een Audi A3 is de Golf de lekkerste auto die ik tot nu toe heb mogen rijden. Die DSG bak is echt geweldig. :rulez:

Toen ik 2,5 jaar geleden de offertes (Golf, A3 en Insignia) inleverde bij mijn wagenparkbeheerder was de Golf de meest gunstige auto in de lease en kon hem gelukkig met wat extra eigen bijdrage gaan rijden. De A3 en de Insignia waren minder gunstig in de lease.

Helaas moet de Golf er binnenkort uit (163000km) en moest ik dus op zoek naar een nieuwe lease-auto. Maar ja, wat kan de Golf vervangen?

14slkow.jpg


Aangezien ik redelijk lang ben en een rugverleden heb (franse auto's :X ) zijn de stoelen en het zitcomfort voor mij mega belangrijk. De eerder genoemde Duitse auto's hebben allemaal perfecte stoelen voor de wat langere mensen.
Momenteel betaal ik 25% bijtelling voor de Golf en dat hakt er behoorlijk in elke maand, dus ben ik ook gaan kijken naar auto's in de 14 en 20% bijtelling range.

Naar vele proefritten was mijn keuze in eerste instantie gevallen op de Prius. Totdat ik ergens in de media las dat Lexus de meest waardevaste auto van dit moment is. Als lease rijder kan dat natuurlijk erg interessant zijn. Dus op naar de Lexus dealer. Na een proefrit in de CT200h LL was ik verkocht. Wat een auto! :worship:
Tuurlijk kan je de CVT niet vergelijken met de DSG van de Golf, maar de rest is allemaal top. De stoelen van de LL zijn helemaal top en beter instelbaar dan de Business uitvoering.

Maar ja! Is de LL haalbaar? Gelijk een offerte laten maken en ingeleverd bij mijn wagenparkbeheerder. Nu maar duimen want de Lexus CT200h LL is ruim 8000 euro duurder dan mijn Golf en die mocht 2,5 jaar geleden met een forse eigen bijdrage maar net.

Na wat weekjes wachten kreeg ik deze week het verlossende mailtje. IK MAG HEM RIJDEN! :mrgreen:
Sterker nog......hij is in de lease nog goedkoper dan mijn Golf. WAT! :O :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nu kan ik tegen iedereen gaan zeggen dat ik een hybride wil gaan rijden voor het milieu, maar ja....dat is een beetje ongeloofwaardig. Zeker als je een '66 Pontiac "GTO" LeMans in de garage hebt staan. :photo:


hreek2.jpg


ip2tfk.jpg
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom! Ik denk dat je zeker veel plezier gaat hebben met de CT. De tijden dat ik erin mocht rijden heb ik veel plezier gehad.

De GTO, niks anders te zeggen dan wauw! Met zo'n auto in de garage kan je niets anders zijn dan een liefhebber.

Hoe dan ook, heel veel plezier met "het wachten". Welke kleurstellingen heb je gekozen?
 

Ndegeocello

Nieuw hier
9 dec 2011
9
0
0
Hube zei:
Welkom! Ik denk dat je zeker veel plezier gaat hebben met de CT. De tijden dat ik erin mocht rijden heb ik veel plezier gehad.

De GTO, niks anders te zeggen dan wauw! Met zo'n auto in de garage kan je niets anders zijn dan een liefhebber.

Hoe dan ook, heel veel plezier met "het wachten". Welke kleurstellingen heb je gekozen?

Bedankt!

Ik heb voor een witte gekozen.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Welkom!!

Mooie auto, zowel de CT als de GTO.

Wat voor inhoud heeft ie (de gto)??

Je weet nu al dat lexus rijden voordelen heeft. :)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Welkom op het forum!

Erg fraaie 2e auto :worship:

(mijn 2e auto valt weer helemaal in het niets....)
 

Ndegeocello

Nieuw hier
9 dec 2011
9
0
0
KWP zei:
Welkom op het forum!

Erg fraaie 2e auto :worship:

(mijn 2e auto valt weer helemaal in het niets....)

Bedankt!

Maar zo te lezen kan je daar ook aardig je tijd in kwijt. :rulez:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Tja inderdaad. Ik heb zowiezo al weinig tijd en ik heb 2 auto's waar ik veel aan wil doen en een motorfiets die ook wat aandacht nodig heeft.... Pff waren er maar 2 ik's ;)

Heb je zelf de ponti opgeknapt?
 

Ndegeocello

Nieuw hier
9 dec 2011
9
0
0
KWP zei:
Tja inderdaad. Ik heb zowiezo al weinig tijd en ik heb 2 auto's waar ik veel aan wil doen en een motorfiets die ook wat aandacht nodig heeft.... Pff waren er maar 2 ik's ;)

Heb je zelf de ponti opgeknapt?

Bekend probleem. Ik heb het slapen een tijd afgeschaft, maar op den duur gaat dat ook fout. :roll:

De Pontiac is 3 jaar geleden door de vorige eigenaar body-off gerestaureerd. De "originele" motor is vorig jaar compleet gereviseerd. Hij is "matching numbers" zoals de yanks dat zeggen.

Het eerste wat we nu gaan doen is het interieur. Deze is nog geheel origineel.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
welkom hier! mooie 2e auto inderdaad! Damn! die mag je ook meenemen naar een meeting hoor :p
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
welkom!!!! :hi:

de pontiac mag er ook zeker zijn! die V8 ziet er ook mooi uit!! :worship:
 

Ndegeocello

Nieuw hier
9 dec 2011
9
0
0
mlcoolj zei:
welkom hier! mooie 2e auto inderdaad! Damn! die mag je ook meenemen naar een meeting hoor :p

Thanks!
Leuk idee om eens langs te komen op een Lexus meeting, maar is denk ik niet de bedoeling met een ander merk.

Kan je beter een keer naar een Amerikaanse auto meeting gaan. :photo:

Kijk voor de 2012 data maar eens op:

http://www.kingcruise.nl

Relaxed sfeertje en zeker 200 tot 400 Amerikanen. Ligt erg aan het weer. Afgelopen april waren er zeker 1000 auto's en ongeveer 300 motoren. :rulez:
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
We zijn allemaal auto liefhebbers dus met beide bolides ben je welkom (al zal de ponti wel buiten de Lexzone moeten staan ;) )
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
KWP zei:
We zijn allemaal auto liefhebbers dus met beide bolides ben je welkom (al zal de ponti wel buiten de Lexzone moeten staan ;) )


Ohhhh daarom moest ik bij de laatste meeting de hele dag binnen staan en jullie allemaal buiten...

:mrgreen: