Terug bij oude liefde

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
Na een paar prima jaren in de IS300h ben ik straks weer eigenaar van een GS450h.
Deze keer een President in antraciet grijs.
Ik geniet weer intens van die combi V6 en electro.
Ik had ook proef gereden in een NX300h maar vond dit t.o.v de IS behoorlijk tegenvallen.
Mijn rug moet nog even geduld hebben, beleving verzacht veel...:giggle:
GS450h.jpg
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
Erg mooi, veel plezier ermee! En ik hoop dat je rug lang volhoudt, de mijne wilde écht niet meer dus van IS naar NX ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: LEX(D)US

Bobusa

Actief
12 okt 2008
246
144
43
Erg mooi, veel plezier ermee! En ik hoop dat je rug lang volhoudt, de mijne wilde écht niet meer dus van IS naar NX ;)
Ja, dat had ik ook met de IS. Voor de ouderen onder ons zijn die stoelen te sportief, lees: te hard. Na 2 uur sturen begon het zitvlak zeer te doen en benen te slapen. Bij de LS zijn de heerlijk zacht, zitvlak kun je een paar cm indrukken. De hele weg naar het noorden van Denemarken zonder een enkele klacht. Heerlijk.

Zijn de stoelen in de NX zachter en voller dan in de IS? Ik meen me te herinneren dat het niet veel uitmaakt t.o.v. de IS toen ik een leenauto mee had.
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
De IS zat prima als je jezelf eindelijk had laten vallen in de stoel. Ik overdrijf iets maar het was wel de reden dat ik proefgereden heb in een prachtige NX President . Buiten dat ik tijdens de rit de stoel niet helemaal lekker kreeg, was het gebrek aan kracht tov de IS , en meer hoge toeren als gevolg, wat mij het meeste tegen zat.
Ik heb ook in een RX 2017 proefgereden die prima beviel, maar nog te duur is. Het model voor 2016 vind ik niet mooi.
Tja, en dan staat er een GS waarvan je heel goed weet hoe het rijdt, en maak je de fout toch een proefrit te maken.....:sneaky:
Ik stel de instap voor slechte ruggen nog heel even uit, nog even echt genieten, ...als je eenmaal zit.:giggle:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
Ja, dat had ik ook met de IS. Voor de ouderen onder ons zijn die stoelen te sportief, lees: te hard. Na 2 uur sturen begon het zitvlak zeer te doen en benen te slapen. Bij de LS zijn de heerlijk zacht, zitvlak kun je een paar cm indrukken. De hele weg naar het noorden van Denemarken zonder een enkele klacht. Heerlijk.

Zijn de stoelen in de NX zachter en voller dan in de IS? Ik meen me te herinneren dat het niet veel uitmaakt t.o.v. de IS toen ik een leenauto mee had.
De stoelen in de IS waren weliswaar harder dan de stoelen in de NX, die zijn aanzienlijk zachter en geven minder zijdelingse steun, maar per saldo zat ik beter in de IS-stoelen dan in de NX-stoelen. Ik hou een harde zit langer vol dan een zachte zit.
Op de motor was het eerste wat ik deed het zadel vervangen van het originele schuimpje wat er dan op zit naar een zadel van Corbin. Stuk harder en veel beter gevormd waardoor je uiteindelijk langer goed zit. Rib uit het lijf zo'n Corbin maar zijn geld dik waard! Allemaal persoonlijke voorkeuren, de ene kont en rug zijn de andere niet.....;)
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
152
43
Eindelijk binnen. Wat rijdt dit toch geweldig.
De IS300h reed goed, de GS 2 stappen beter met iets meer ruimte om je heen.
Het is een Belgische President wat betekent dat bijna alles er op zit, maar jammer genoeg geen stuurverwarming of Safety pack.
Dan toch maar even in de handen blazen in de winter bij wegrijden...
Wel HUD en automatische stoelverwarming/koeling.
Er zit nu 18" met 4 seizoenen banden er onder, ik wil deze toch puur voor de wintermaanden houden en er een zomerset met 19"onder zetten.
Een ietwat beschadigde bijrijders stoel is keurig hersteld via Lexus Zwolle.
Mocht er iemand een smetteloze IS300h Luxury zoeken, staat deze daar nu te koop.
 

Bijlagen

  • GS450h 2.jpg
    GS450h 2.jpg
    335,2 KB · Weergaven: 34
  • GS450h 5.jpg
    GS450h 5.jpg
    263,1 KB · Weergaven: 35
  • GS450h stoel.jpg
    GS450h stoel.jpg
    331,2 KB · Weergaven: 34