- 19 mrt 2013
- 730
- 1
- 297
- 63
Vandaag werd ik aangeschreven door Lexus (Duitsland): m'n van oorsprong Nederlandse IS250 wordt in Dld teruggeroepen ivm een mogelijk niet-vochtdichte gasgenerator in de bijrijdersairbag, met als mogelijk risico dat als 't ding mocht afgaan bij een crash, de gasdrukopbouw wat extremere vormen kan aannemen dan bedoeld en daarbij de kans bestaat dat scherven van de metalen gaspatroon je -samen met de airbag- tegemoet kunnen komen... De gedachte alleen al...
Ik had al eerder vernomen dat dit risico met airbags van een bepaalde leverancier/fabrikant bestaat (en niet all??n bij Lexus), maar ik had op een af andere manier daarbij altijd USDM-modellen en de bestuurdersairbag in gedachten. Het gaat dus kennelijk ook om EU-modellen en all??n om de bijrijdersairbag.
Ik lees op LF echter nog niets over een terugroepactie hiervoor in NL. Of heb ik wat gemist? Zo ja: excuses!
Zo nee, dan getuigt mijn auto dat ook de NL-IS gen2 (die van mij is van 2007) zo'n mispunt aan boord kan hebben en zo'n terugroepactie m.i. ook in NL op zijn plaats zou zijn.
Be aware!
Ik had al eerder vernomen dat dit risico met airbags van een bepaalde leverancier/fabrikant bestaat (en niet all??n bij Lexus), maar ik had op een af andere manier daarbij altijd USDM-modellen en de bestuurdersairbag in gedachten. Het gaat dus kennelijk ook om EU-modellen en all??n om de bijrijdersairbag.
Ik lees op LF echter nog niets over een terugroepactie hiervoor in NL. Of heb ik wat gemist? Zo ja: excuses!
Zo nee, dan getuigt mijn auto dat ook de NL-IS gen2 (die van mij is van 2007) zo'n mispunt aan boord kan hebben en zo'n terugroepactie m.i. ook in NL op zijn plaats zou zijn.
Be aware!