Terugroepactie

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Ik heb inmiddels ook een brief ontvangen voor mijn GS gen 4 uit 2013. Ik hoop de controle te kunnen combineren met een al reeds afesproken 10 jaars onderhoudsbeurt. Mijn grootste probleem is voorlopig dat de tank voor driekwart leeg moet zijn. Het huidige weer leent zich niet bijzonder voor plezierritjes :)
 
13 jun 2019
177
53
28
Gisteren ook de afspraak gemaakt in Groningen. 21 februari. Kan ik de tankinhoud goed krijgen. Ik vond ze daar wel een heel laconiek toontje hebben. Opvallend.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Nou, ik wacht wel rustig af met de afspraak totdat ze er zo'n 50 vervangen hebben en er handigheid in hebben gekregen bij Lexus A'dam.
Het is wel zo, dat als ik eenmaal op reserve rijd, het vloeiend tanken de eerste 10 liter met veel horten gaat. Door de ontluchting?

mvg,
Zegt mij niks Willem.......:unsure:
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Het huidige weer leent zich niet bijzonder voor plezierritjes :)
Plezierrondjes dan maar? :)
Lexus_GS350_AWD_Snow_Drift.gif
 

LEX(D)US

Actief
20 sep 2019
159
151
43
Ik had te vroeg ingepland voor Lexus A'dam. Ze konden ze nog niet bestellen??
Ik combineer het wel met de bandenwissel, tenzij ik een benzineluchtje begin te ruiken uiteraard :oops:
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Ik had te vroeg ingepland voor Lexus A'dam. Ze konden ze nog niet bestellen??
Ik combineer het wel met de bandenwissel, tenzij ik een benzineluchtje begin te ruiken uiteraard :oops:
Dit vind ik iets wat ook weer eens fout gaat, Zorg ervoor (importeur en dealer) dat voordat de brief is verstuurd, het te vervangen onderdeel op voorraad is, Nu plannen ze vaak al de auto in en onderdeel is in backorder, Sorry maar plan pas een auto in als je het onderdeel daadwerkelijk in huis hebt.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
956
498
63
Dit vind ik iets wat ook weer eens fout gaat, Zorg ervoor (importeur en dealer) dat voordat de brief is verstuurd, het te vervangen onderdeel op voorraad is, Nu plannen ze vaak al de auto in en onderdeel is in backorder, Sorry maar plan pas een auto in als je het onderdeel daadwerkelijk in huis hebt.
Volgens mij is het echt een zooitje: ik heb de indruk dat echt elke Lexushybride deze recall heeft. Dat zijn best veel auto’s z
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
Had het destijds ook bij de Is250, Ontsteker passagiersairbag moet worden vervangen (aangetekende brief importeur). werd er moe en boos van, 3x kreeg ik van die dealer mail dat de auto ingepland was voor reparatie, bij elke mail gebeld en was het onderdeel in backorder. PLAN DAN NIET IN.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Arbitrator

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
Soms zit het mee en soms zit het tegen. Mijn GS was vandaag voor zijn jaarlijkse "wellnessbehandeling" en APK bij de dealer. Er was nog geen gelegenheid om ook de uit de terugroepactie voortvloeiende handelingen te verrichten omdat de daartoe benodigde slangen nog in onvoldoende mate beschikbaar waren en de wel aanwezige inmiddels alle waren gereserveerd. In de loop van de dag bleek dat een reservering voor die terugroepcontrole van een andere berijder die dag was uitgevallen - met als gevolg dat de voorziene behandeling mij ten deel viel. :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Arbitrator

joey_brasco

Nieuw hier
7 mei 2012
18
29
13
Ik heb die brief ook ontvangen en al een afspraak gemaakt met Lexus Amsterdam, wel balen want ik had 2 weken geleden de accu laten vervangen. (nadat deze 2x te weinig spanning had) dat was helaas een duur grapje maar de service was top. ook de Lexus pechhulp was erg snel.
Wat ik niet wist is dat je de accu in de kofferbak niet mag jumpstarten maar dat je dat via de zekeringkast onder de motorkap moet doen.
Ik ga iig een afspraak maken voor de terugroepactie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.722
464
83
Ik heb die brief ook ontvangen en al een afspraak gemaakt met Lexus Amsterdam, wel balen want ik had 2 weken geleden de accu laten vervangen. (nadat deze 2x te weinig spanning had) dat was helaas een duur grapje maar de service was top. ook de Lexus pechhulp was erg snel.
Wat ik niet wist is dat je de accu in de kofferbak niet mag jumpstarten maar dat je dat via de zekeringkast onder de motorkap moet doen.
Ik ga iig een afspraak maken voor de terugroepactie.
Over het jumpstarten kan verder gediscussieerd worden in dit onderwerp: https://forum.lexusforum.nl/threads/hybride-jumpstarten.179064/
 

MrSRM

Nieuw hier
23 nov 2023
12
8
3
Hi,

Er stond nog een terugroepactie voor mijn lexus is300h uit 2016 en die heb ik net een 30 min geleden laten doen in lexus Amsterdam en dat verliep soepel. Binnen een uurtje klus geklaard.

Zoals ik hier lees hebben bepaalde leden ook een vereiste gehad om tank half of kwart gevuld aan te leveren. Mij was hier niets over gezegd maar tank was ook half vol dus niks aan de hand.

Hoe kan ik nu merken wat t verschiel ervan is? Zal de Lexus nu responsiever zijn in zijn sport modus?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
956
498
63
Hi,

Er stond nog een terugroepactie voor mijn lexus is300h uit 2016 en die heb ik net een 30 min geleden laten doen in lexus Amsterdam en dat verliep soepel. Binnen een uurtje klus geklaard.

Zoals ik hier lees hebben bepaalde leden ook een vereiste gehad om tank half of kwart gevuld aan te leveren. Mij was hier niets over gezegd maar tank was ook half vol dus niks aan de hand.

Hoe kan ik nu merken wat t verschiel ervan is? Zal de Lexus nu responsiever zijn in zijn sport modus?
Het lijkt me niet dat je iets mist aangezien het een veiligheidsissue was vanwege dat component wat snel kapot zou gaan of zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrSRM

menjo

Hoort erbij
16 mei 2021
31
30
18
Hi,

Er stond nog een terugroepactie voor mijn lexus is300h uit 2016 en die heb ik net een 30 min geleden laten doen in lexus Amsterdam en dat verliep soepel. Binnen een uurtje klus geklaard.

Zoals ik hier lees hebben bepaalde leden ook een vereiste gehad om tank half of kwart gevuld aan te leveren. Mij was hier niets over gezegd maar tank was ook half vol dus niks aan de hand.

Hoe kan ik nu merken wat t verschiel ervan is? Zal de Lexus nu responsiever zijn in zijn sport modus?
ik merk zeker een verschil van 3pk plus;)
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: R3D, robtp09 en MrSRM