Thinlane T's IS200

Jammer da het zo lastig ging met de endlinks. Bij mij ging dat prima en de poten kwamen er zo onderuit. We moesten wel de onderste draagarm iets naar beneden drukken. Bij mij ging de bovenste draagarm juist niet los, haha.
Misschien ligt het aan het pekel-gebruik in NL waardoor jouw endlinks zo vast zaten?
In ieder geval is het opgelost en heb je nu een heerlijk rijdende Lex!
:D

Ik vermoed inderdaad ook de Hollandse pekel als boosdoener. Maar eerlijk gezegd had ik van Lexus misschien ook een iets ander constructie verwacht die wat minder gevoelig is voor pekel, vuil en vocht.

Nu ie weer flitsend door de APK is gekomen kan ik er weer prima van genieten. Binnenkort nog even de remvloeistof vervangen. Twijfel nog of ik dit zelf zal doen of zal 'laten doen'.

De mijne is gelukkig ook flitsend door de apk gekomen.
Remvloeistof vervangen is makkelijk door 2 personen zelf te doen. Behalve als je bang bent voor het eventueel vast zitten van de ventilatienippels.

Niet echt een update, maar toch even vermelden.

Onlangs stond mijn IS200 geparkeerd en heeft er iemand tegenop gereden. Bumper linksachter en linker achterlicht fix geraakt. Door het raken van het achterlicht is ook het zij scherm beschadigd. Ik heb nooit iets met schade te maken gehad, dus het was even zoeken naar een geschikte schade service. Na de lange papieren molen van bijna 1,5 maand kon ik gister m'n IS weer ophalen. Keurig netjes alles gespoten en nieuwe linker lampunit er in. Hoewel de schade service aangaf alleen de linker helft van de achterbumper te spuiten, hebben ze de hele bumper gespoten. Alle kleine oneffenheden aan beide kanten mooi verdwenen! Top service! Daarnaast de auto mooi gewassen en van binnen uitgezogen. Alsof ze daar niets te doen hebben...

Nu de achterkant er weer piekfijn uitziet nodigt het uit om de voorkant ook maar eens onderhanden te nemen. De koplampen verdienen weer een polish (ook al ben ik bang dat ik de gele verkleuring er niet echt uit kan halen). Daarnaast alle kleine beschadigingen bijwerken. Ik ben van plan wat spuitwerk zelf te doen. Iemand nog tips tav bedrijf wat de juiste kleur (silver metallic) kan leveren?

Iemand nog tips tav bedrijf wat de juiste kleur (silver metallic) kan leveren?
Gezien je positieve ervaring met het schade bedrijf, zou ik daar eens informeren. Als ze je bumper hebben gespoten, heb je grote kans dat ze zelf lak mengen om kleurverschil te elimineren. Zilver metallic is sowieso een gevoelige kleur daarvoor.

Dank voor je reactie GPS-10

Ik had al een poging gedaan, maar ze deden daar wat moeilijk, ondanks de goede service. Ik vermoed dat zij er liever een opdracht aan overhouden dan mij een de juiste verf te bieden.

Ja, dat vermoeden had ik al...jammer. Normaal gesproken kan een schadebedrijf/autospuiterij (met een kleurenspectrometer) de lak eenvoudig scannen, waarmee je dan daar of ergens anders een spuitbus op kleur kunt meekrijgen. Soms ook niet ongebruikelijk om de klant het resterend deel lak mee te geven als er daar schade is hersteld (uit eigen ervaring).

Misschien toch een telefoontje wagen naar diverse autospuiterij/autolak bedrijven in je omgeving die dat willen/kunnen doen. Je merkt snel genoeg of er expertise en animo aanwezig is ;)

Vooral bij zilvergrijs zie je nogal verschil als het niet goed matcht, dan krijg je van die lelijke opvallende spots of strepen. Met het oog en aan de hand van een kleurenkaart matchen zou ik afraden, hoewel dat veel wordt aangedragen.