Tip: altijd uitlijnen met motor AAN

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Gegroet mede Lexus genieters.

Hierbij een tip als je besluit de auto wenst uit te lijnen en je wagen beschikt over een stuurhuissensor. Zelfs diverse Lexus monteurs uit verschillende vestigingen konden mij dit niet vertellen maar een monteur van Lexus Rotterdam attendeerde mij hierop en ja het klopt. In mijn geval betrof het een RX400 die naar rechts bleef trekken ondanks dat de schadevrije auto in perfecte staat verkeert en 4x uitlijnen niet hielp. Zelfs nadat de gehele auto uitgebreid was onderzocht kon men geen probleem aanwijzen.

Als je auto een kant uittrekt en uitlijnen werkt niet dan laat het volgende doen. Start eerst de motor en laat daarna de auto uitlijnen. Reden: als je uitlijnt zonder dat de motor aan is werkt de stuurhuissensor niet. Je kunt dan de wielen prachtig uitgelijnd hebben....zodra je de motor start zet de stuurhuissensor de gehele geometrie van de ophanging weer op 0 en weg is je uitlijning.
Daarom: eerst motor aan zodat de stuurhuissensor geactiveerd is en op 0 staat. Van daaruit laat je de wielen uitlijnen. Je zult merken dat je auto dan weer retestrak rijdt.

En als je het goed wilt doen moet je, indien van toepassing, ook het stuurhuis even laten kalibreren en de software even laten upgraden. Ik heb deze punten ook laten doen en mijn auto rijdt fantastisch en poepiestrak!

Greetz
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
845
113
Toevoeging:

Heb je instelbare coilovers of luchtvering laat de auto dan uitlijnen op de hoogte waarmee je het meeste rijdt.