Tips voor het kopen van een CT200h

DePo

Nieuw hier
17 mei 2021
10
0
1
Hoi allemaal,
Sinds een paar weken ben ik me aan het oriënteren voor het kopen van een Lexus CT200h. Mijn budget is tussen de 8000-9000. Ik ben me ervan bewust dat ik dan bij een model uit 2011-2012 met 2ton op de teller uitkom. Ik lees in vele recensies dat ik voor dat geld toch een hele goede auto koop!

Ik zoek een auto die betrouwbaar is, die weinig onderhoud nodig heeft, zuinig rijdt en waar ik veel km mee kan rijden. En eentje met luxe opties en automaat. ik kwam uit bij de Lexus CT200h 🙂.
Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen en vooral ervaringen hiermee. Doe ik hier verstandig aan? En waar moet ik op letten? Is het verstand dat ik deze auto bij de dealer koop of kan particulier ook prima? Vind het namelijk best nog wel veel geld. Bij een dealer heb je altijd nog een beetje (het gevoel) dat je garantie hebt óf eventueel terug kan als er echt iets mankeer.. binnen een paar maanden na aanschaf dan...

Ik hoor graag van jullie.
 

Paul Rush

Nieuw hier
11 apr 2021
24
7
3
Bij een dealer gaat lastig worden. Bij Louwman staan landelijk 73 CT’s te koop, maar 1 daarvan onder de €9.000,-, nl €8.995,-. Er zijn natuurlijk ook andere dealers, dus er is vast meer te koop als je een beetje zoekt.
Ook op marktplaats staan er maar 3 binnen jouw budget, waarvan volgens mij 2 particulier en 1 wellicht een wazig autobedrijf.
Als je veel verstand hebt van autotechniek, moet je vooral die particulieren een bezoekje brengen. Anders nog even paar duizend euro erbovenop doen, indien mogelijk. Wel hoor je overal dat je aan een CT een zeer betrouwbare auto koopt. Voor mij ook een belangrijke reden geweest.
Ik heb zelf 7 weken geleden een 2012 CT LL gekocht bij Louwman Arnhem, toch een prettig zekerheidje, kost alleen wat extra. Rust in mijn hoofd is mij ook wat waard.
Dus, budget verhogen, ook om meer keuze te hebben.
Succes 👍
 

DePo

Nieuw hier
17 mei 2021
10
0
1
Nog even een vraag. Door Lexus wordt geadviseerd elk jaar (of om de 15000) een beurt/ onderhoud uit te laten voeren. De ene keer een kleine beurt en de andere keer de grote beurt. En om de 90.000 een uitgebreide grote beurt (die rond de €500) kost. Hoe houden jullie je aan dit advies?
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Nog even een vraag. Door Lexus wordt geadviseerd elk jaar (of om de 15000) een beurt/ onderhoud uit te laten voeren. De ene keer een kleine beurt en de andere keer de grote beurt. En om de 90.000 een uitgebreide grote beurt (die rond de €500) kost. Hoe houden jullie je aan dit advies?
Gewoon doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Ik laat zelf de beurten doen door de dealer om de volgende redenen:
1. Service en garantie
2. Red carpet treatment (halen en brengen / leenauto)
3. Pechhulp-kaart
4. Hybride-check e.d.

Je kunt wellicht ook bij een universele garage terecht die voldoende kennis heeft van deze auto's.
Zelf laat ik het slijtage-onderhoud (denk aan remmerij/banden etc) doen bij een andere garage.
 

DePo

Nieuw hier
17 mei 2021
10
0
1
Ik heb ook contact gehad met een Lexus dealer. Het schijnt zo te zijn dat je na de hybride health check een certificaat krijgt. En wanneer er dan iets gebeurd je daar garantie op hebt. Dat is inderdaad een reden om dat, voor €60, jaarlijks te laten doen bij Lexus.
 

DePo

Nieuw hier
17 mei 2021
10
0
1
Maar de remblokken/ schijven nemen ze toch ook mee bij de grote beurt, oftewel de slijtage onderdelen? Dus dat is dubbel op?
 

DePo

Nieuw hier
17 mei 2021
10
0
1
Wellicht bij jullie bekend?
 

Bijlagen

  • LexusonderhoudCT.pdf
    5,9 MB · Weergaven: 79

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Maar de remblokken/ schijven nemen ze toch ook mee bij de grote beurt, oftewel de slijtage onderdelen? Dus dat is dubbel op?
Nou niet bepaald, er wordt weinig gedaan bij een beurt, maar wel veel geïnspecteerd.

Bij een beurt worden met name filters,olie en vloeistoffen vervangen en eens in de zoveel tijd/KM de bougies.

Daarnaast wordt inspectie gedaan en krijg je een reparatie/vervangingsvoorstel.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
839
1
447
63
En een tip; bij die inspectie hoort een afvink lijst. De monteur vinkt af wat ie gedaan heeft. Ik krijg dat lijstje altijd mee, maar vraag er wel naar. Zo heb ik hard kunnen maken dat de inspectie van de remmen niet uitgevoerd is waardoor ik te lang met een vastzittende binnenste remblokken heb rondgereden… Daardoor ontstonden bijgeluiden en stond ik in korte tijd weer bij de dealer. Met die lijst onder de neus hebben ze kosteloos de achterremblokken vernieuwd en de remmen voor en achter volledig gangbaar gemaakt. Terwijl het eigenlijk een slijtage onderdeel is, toch netjes opgelost. Maar zonder die “inspectielijst” van ze had ik dat niet aan kunnen tonen.
 

principaal

Hoort erbij
21 jan 2020
47
17
8
Nu we het toch over de remmen hebben. Laten jullie standaard blokken monteren, of blokken van een hogere kwaliteit? en zo ja, welke dan?
 

DePo

Nieuw hier
17 mei 2021
10
0
1
Dus als ik het goed begrijp is het verschil tussen de kleine en de grote (inspectie) beurt dat ze meer inspecteren. Kleine beurt is €200 grote beurt is €400. Maar dan is er nog geen onderhoud gepleegd? Los van wat olie ed verversen. Dus de kosten kunnen dan aanzienlijk oplopen. Maar ik mag er dan wel vanuit gaan dat niet bij elke grote (inspectie)beurt daadwerkelijk onderhoud nodig is.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Dus als ik het goed begrijp is het verschil tussen de kleine en de grote (inspectie) beurt dat ze meer inspecteren. Kleine beurt is €200 grote beurt is €400. Maar dan is er nog geen onderhoud gepleegd? Los van wat olie ed verversen. Dus de kosten kunnen dan aanzienlijk oplopen. Maar ik mag er dan wel vanuit gaan dat niet bij elke grote (inspectie)beurt daadwerkelijk onderhoud nodig is.
Ligt aan je rijstijl. Als je weinig en rustig rijdt, dan gaan je banden en remmerij langer mee.
Ruitenwisser o.i.d. kun je natuurlijk ook zelf vervangen.
Verder is het een redelijk probleemloos merk. Al had ik een tijdje geleden een lek achterlicht :(
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Nu we het toch over de remmen hebben. Laten jullie standaard blokken monteren, of blokken van een hogere kwaliteit? en zo ja, welke dan?

Ik laat doorgaans OEM-onderdelen monteren, tenzij er reden is voor een beter merk. (Zoals bij ruitenwissers).
Voor wat betreft de remmerij ben ik tevreden met OEM, dus als die vervangen moeten worden dan ga ik waarschijnlijk niet opzoek naar een ander merk.
 

Paul Rush

Nieuw hier
11 apr 2021
24
7
3
Ik heb ook contact gehad met een Lexus dealer. Het schijnt zo te zijn dat je na de hybride health check een certificaat krijgt. En wanneer er dan iets gebeurd je daar garantie op hebt. Dat is inderdaad een reden om dat, voor €60, jaarlijks te laten doen bij Lexus.
Die HHC van €58,- heeft alleen betrekking op de batterij. Als je die check jaarlijks laat doen heb je 15 jaar garantie op de batterij. Al schijnen die dingen niet tot nauwelijks te worden vervangen. De Prius gaat al ruim 20 jaar mee en daar zijn ook nauwelijks batterijen bij vervangen.
 

DePo

Nieuw hier
17 mei 2021
10
0
1
Ligt aan je rijstijl. Als je weinig en rustig rijdt, dan gaan je banden en remmerij langer mee.
Ruitenwisser o.i.d. kun je natuurlijk ook zelf vervangen.
Verder is het een redelijk probleemloos merk. Al had ik een tijdje geleden een lek achterlicht :(
Hmm. Dan vind ik zo’n inspectie weggegooid geld, om dat om het jaar te doen. Na zo’n inspectie kunnen ze toch een meerjarenplanning (inschatting maken) ipv om het jaar te controleren wat er versleten is. En dan zo’n grote beurt om de 4 a 5 jaar.
Naja hier moet ik dan een modus in gaan vinden.