toekomstig is220d eigenaar

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Ik lees hier al een tijdje mee en stel me nu ook eens voor.
Lode, afkomstig uit Belgi?, en gepassioneerd door japanse auto's.
Heb hiervoor een aantal Nissan's gereden met als hoogtepunt mijn Skyline R33 GTR (zie foto's).
Deze heb ik onlangs verkocht met veel spijt in het hart, en ben ik op zoek gegaan naar een sportief ogende japanse diesel, liefst met de nodige luxe aan boord. Kortom een is220d.
Ik heb mijn oog op deze auto laten vallen en zit nog in de laatste fase om er ??n te gaan ophalen.
Weet alleen nog niet welke...

ML systeem, navi, camera, stof interieur (zwart), 16" wielen, 135.000km, geen garantie, bj 2007.
Of
grijs lederen interieur, 17" wielen, zetelverwarming, 137.000km, 1jaar garantie, bj 2006.

Ook heb ik de vele verhalen gelezen van de eindoverbrenging van de 6bak in de diesel versie.
Kan iemand mij de 2 mogelijke ratio's van die bakken bezorgen. Ik heb bij ??n van de 2 auto's gekeken
en daarvan was de eindoverbrenging 2.4... Is dit de slechte lange overbrenging of de betere korte overbrenging?

De bedoeling is om maandag de knoop door te hakken.

Nog een bijkomde vraag...
Zijn alle opties van deze auto te bestellen bij de dealer? Ik zou zeer graag de dorpelverlichting (ligt de bedrading hiervoor klaar?) en kofferspoiler zoals blue-eyes zijn auto hebben. Weet iemand hier ongeveer de prijzen van?

De bedoeling met deze wagen is 19" of 18" velgen monteren, verlaging, xenon en kofferspoiler.
Voor de rest gewoon netjes origineel houden.

399118771.jpg


399118783.jpg
 

Obsessie

Nieuw hier
25 jul 2011
12
0
0
detech welkom,

je hebt een goede smaak! Ik droom nog steeds van een IS. Kan hem helaas niet betalen. Ook die Nissan is natuurlijk een "beest".
Voor wat betreft je vraag kan ik je niet verder helpen. Anderen zullen je waarschijnlijk wel kunnen adviseren.

Gr. (Lexus)obsessie.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Welkom!

De ervaringen van de IS diesel verschillen een beetje. De ??n heeft een goede en andere mindere. Met de huidige dieselprijs kan je je afvragen of een IS250 niet beter is, verbruik ontloopt elkaar namelijk niet veel.

Goed dat gezegd te hebben, de korte of de lange overbrenging, dat ligt aan hoe je het meest rijdt. Rij je veel hoge sneheden op de snelweg, dan is de langere overbrenging wat prettiger, rij je vooral stad of lagere snelheden (onder de 130km/h) dan zou ik voor de korte overbrenging kiezen.

Dorpel verlichting vind je in de luxury line (In Nederland executive). In de sport zou de bedrading nog aanwezig moeten zijn. Op de business lijn zal je deze geloof ik niet vinden. De plates zelf zijn te bestellen. Neem ff contact op met Jelmer. De kofferbak spoiler kan hij je ook meer over vertellen.

Veel succes met de auto!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Prijsverschil is nog steeds (in NL) zo'n 20 ct, en verbruik van de diesel is hoog, maar nog niet zo hoog als van de benzine.
Ik haal bij normaal rijgedrag (snelheid conform wettelijke eis :D) 7 ltr op de 100 KM, daar zit een benzine toch ruim boven.
Het is een rekensommetje, hoe meer KM's des te meer het verstandigere is een diesel te rijden.

Het omslagpunt wordt wel steeds lager, dat klopt.

Btw: mijn spoiler is volgens mij de oude sport versie, in USA rijden ze daar erg veel mee.
Kijk eens op e-bay?
Aan je plannen te zien gaan we een identieke wagen krijgen :D
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
blue-eyes zei:
Prijsverschil is nog steeds (in NL) zo'n 20 ct, en verbruik van de diesel is hoog, maar nog niet zo hoog als van de benzine.
Ik haal bij normaal rijgedrag (snelheid conform wettelijke eis :D) 7 ltr op de 100 KM, daar zit een benzine toch ruim boven.
Het is een rekensommetje, hoe meer KM's des te meer het verstandigere is een diesel te rijden.

Het omslagpunt wordt wel steeds lager, dat klopt.

Btw: mijn spoiler is volgens mij de oude sport versie, in USA rijden ze daar erg veel mee.
Kijk eens op e-bay?
Aan je plannen te zien gaan we een identieke wagen krijgen :D

Omslagpunt ligt in Belgie ook een stukje eerder dan in Nederland. Onze zuiderburen betalen heel wat minder wegenbelasting (zeker op een diesel).

Wat een waanzinnige Skyline heb je gehad trouwens!
 

stadler

Actief
12 jan 2009
155
3
18
In Belgie betaal je iets meer wegentaks voor de benzineversie,maar het verschil in brandstofprijs is in Belgie echt wel klein aan het worden nl iets van een 7cent/liter
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Bedankt al voor de reacties.
Een Is250 is idd leuk maar de diesel valt nog te chippen ook en dan ontlopen ze elkaar niet zo veel meer qua prestaties.
Ik heb in Belgi? ook nog geen enkele goede is250 tegen gekomen. Ze zijn bijna allemaal lichtblauw en dat wil ik absoluut niet. komt ook nog een duurdere jaarlijkse belasting bij en sowieso nog wat dorstiger.

Heeft iemand trouwens een antwoord op mijn vraag betreffende de bakverhoudingen?
Ik gebruik hem dus hoofdzakelijk voor 50 en 90 banen. Dus ik zou graag de korte verhoudingen hebben.
Is 1:2.4 de korte overbrenging?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
ALs een 2006 model de toevoeging 1:2:3 heeft is het vaak de kortere bak.


Ik heb zelf de langere bak verhoudingen en gechipped.

Overigens heb je gelijk, gechipped doet een IS220D het niet onder voor een IS250. Maar onder een IS250 een andere uitlaat, inlaat, etc. en de IS250 gaat de gechipte 220 weer voorbij.
Bedenk tevens dat de IS220 gechipped behoorlijk op zijn donder krijgt, de 220 staat niet bekend om zijn motoren.... Dat zijn niet de beste.

En, de 250 heeft een veel mooier geluid dan de diesel.

In belgie zal een ander omslagpunt zijn dan in Nl.
Ik rij zo'n 50k per jaar, benzine kan voor mij domweg niet uit. Een klein verschil heb ik geen probleem mee, maar het gaat naar de 150 euro per maand.

Misschien een volgende wagen een IS250 voor prive, en dan lease een nette Passat oid (en nee, geen CT200H, dat vind ik persoonlijk helemaal niets :D)
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Heb hiernet de verlossende telefoon gedaan naar de eigenaar en heb nu een mondeling akkoord voor
een is220d, zwarte stof, ML, navi, 2007model (helaas met de lange bak), camera, kleur antraciet (vind ik het mooiste). Wel 162pk belgische versie maar dat is alleen maar positief, minder inschrijving en verzekering en dmv een bakje verwijderen terug de volle 177pk.

@ blue-eyes: Is het fijner rijden nu met die bak sinds je auto gechipt is?
Overigens heb ik gelezen dat de verhouding in het differentieel achteraan veranderd zijn bij de nieuwere modellen, dus eigenlijk hoef ik enkel dit te vervangen voor de kortere verhouding, of is er intern in de bak ook het ??n en ander veranderd?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Voor het chippen, is 120km/h in de 6 rijden een straf, dus de 5e versnelling gebruiken.
Na het chippen rij ik zelfs met 100km/h in zijn 6.
Afgezien daarvan, een veel mooiere en eerdere koppel en vermogens toenmame. Verschil is echt groot tussen de 177 en 207pk. Het is "maar" 30, maar met name in de lagere toeren veel plezieriger afgesteld.
Nadeel: 15% meer verbruik......


Je andere vraag weet ik niet.


Mooie kleur, ik heb ook de antraciete uitvoering, 2006 met beige stof, zonder ML. Leder + ML uitvoering was in NL een jaar geleden nog over de 20K voor een 120.000 km stand. Dat was me iets teveel.
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Dat chippen lijkt me dus een goed idee als ik je ervaring zo lees. Ik heb testgereden en vond dat hij bv bij 50 in derde versnelling amper nog vooruitkwam...
Maar ik ga er dan ook 250pk op achteruit...

Leder was eerst een noodzakelijk iets maar dan hadden ze meestal geen enkele andere optie. Dus toch maar voor stof gekozen met het ML en navi pack.

Mooie auto heb jij trouwens, ben je project direct beginnen volgen toen ik hier voor het eerst kwam. Je kan dus spreken van een voorbeeld voor mijn toekomstplannen.
 

cruzcampo

Hoort erbij
22 mrt 2011
60
1
0
Waarom ga je niet voor de sport versie die rijd veel sportiever en heeft de korte bak verhoudingen. Als ik je een raad mag geven ga voor de is250. Ik kom van de is 200 en rij nu met een is220 sport maar achteraf bekeken dik spijt van, kan het maar niet gewoon worden , rij veel liever met men oude is 200 (aan de vrouw geschonken). als ik een goede 250 sport vind gaat de diesel eruit. mijne is bwj 2006 met 80dkm
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
welkom op het forum!

skyline ziet er zeker gaaf uit!! mooie foto's ook! :rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Dorpels kan je zo bestellen ik denk dat je rond de 300 350 euro kwijt zal zijn. Vergeet niet dat er verschil is tussen blauwe verlichting en Witte verlichting... Beide zijn gewoon hetzelfde, maar voor jou is het wel even bedrading aanpassen. Stekkers passen gewoon in de originele fitting van de auto, maar je moet wel zelf even voeding aftappen van je Deurknop.

Laat tzt maar even weten :)

Verlagen kan je met verschillende veren doen, afhankelijk van wat je zoekt. Zoek je comfort dan zou ik Tein H tech aanraden en mochtje iets betere wegligging willen dan Eibach. Vraag even aan onze sponsoren voor de prijzen.

Xenon kan je navragen bij sponsor lince.

Kofferspoiler kan via ebay of origineel van lexus, ook eventueel via jelmer.
 

detech

Hoort erbij
18 nov 2011
72
0
0
Met de verlaging heb ik als belg natuurlijk een hele hoop problemen.
Bij ons moet de verlaging vergezeld zijn van een montageattest en een goca attest voor de keuring.
Ik kan dit makkelijk zelf monteren, heb aan al mijn vorige auto's zelf het werk uitgevoerd maar dan moet je dus telkens de originele onderdelen terug monteren voor de keuring.

Veren van Eibach , HR,... hebben meestal zo'n goca attest. Maar voor een schroefset is de enige optie denk ik een kw set van +- 1700 euro en dat zonder montage. Daarom overweeg ik zeker nog een bc racing set en dan helaas elk jaar wisselen voor de keuring...

Heeft iemand toevallig de productcode van die achterspoiler? Of op welk model zit dit standaard geleverd zodat ik bij lexus kan gaan informeren.
 

cruzcampo

Hoort erbij
22 mrt 2011
60
1
0
Die spoiler kan je makkelijk bestellen via ebay usa. Heb hier een dakspoiler besteld (type bovenaan raam).
Mooi netjes geleverd en gespoten in kleur voor 59 euro.
 

Bempie

Hoort erbij
12 aug 2011
71
0
0
Allereers welkom hier. Daarnaast wil ik je complimenteren inzake de Skyline R33 GTR, wat een brute auto zeg.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
cruzcampo zei:
Die spoiler kan je makkelijk bestellen via ebay usa. Heb hier een dakspoiler besteld (type bovenaan raam).
Mooi netjes geleverd en gespoten in kleur voor 59 euro.


Welke? Ik heb de mijne net verwijderd omdat ik deze toch niet subtiel genoeg vond.
Wat wel mooi is, is ook direct enkele honderden euros :D