Toekomstige Lexus NX 300 h rijder. Misschien....

Christianlexus

Nieuw hier
20 mrt 2022
3
0
1
Hallo iedereen,
ik rijd nu al 4 jaar met mijn tweedehands Kia Sorento 2.2 diesel, uit 2010. Deze wagen kost me echter door hoge taksen, verzekering, dure diesel ongeveer 390 euro per maand. Ik ben op zoek naar een goeie tweedehandswagen.
Ik vond de Lexus nx300 h voor mij een beter alternatief dan de is300 door de ruimere koffer en hogere zit.
Ik ben door heel wat zaken overtuigd dat dit voor mij de ideale wagen is. Daarom dat ik me hier lid maak zodat ik kan leren van jullie ervaringen en tips.
Ik ben nu een tijdje op zoek naar dit model en zou graag weten of er modellen zijn die ik dien te vermijden.
Cheers.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Hallo iedereen,
ik rijd nu al 4 jaar met mijn tweedehands Kia Sorento 2.2 diesel, uit 2010. Deze wagen kost me echter door hoge taksen, verzekering, dure diesel ongeveer 390 euro per maand. Ik ben op zoek naar een goeie tweedehandswagen.
Ik vond de Lexus nx300 h voor mij een beter alternatief dan de is300 door de ruimere koffer en hogere zit.
Ik ben door heel wat zaken overtuigd dat dit voor mij de ideale wagen is. Daarom dat ik me hier lid maak zodat ik kan leren van jullie ervaringen en tips.
Ik ben nu een tijdje op zoek naar dit model en zou graag weten of er modellen zijn die ik dien te vermijden.
Cheers.
Welkom op het forum.

Als NX300h rijder kan ik dit model zeker aanbevelen. Ook voor mij gold om praktische redenen dat ik van de IS ben overgestapt naar de NX. Met name de ruimte die de NX extra biedt is zonder meer erg prettig.

Voor wat betreft de modellen, er is er in Nederland in principe maar 1 te verkrijgen, namelijk de hybride variant. Deze is geleverd vanaf 2014. In 2018 heeft Lexus een aantal wijzigingen doorgevoerd. De grootste wijzigingen is dan wel het navigatiesysteem (premium) waar je met een update ook Android en Apple kunt gebruiken. Ook op het gebied van veiligheid is er een upgrade geweest waardoor bijvoorbeeld ook voetgangers en verkeersbordherkenning in het systeem is opgenomen.

Wel heb je uiteraard dit model in verschillende uitvoeringen van basisuitvoering tot riant uitgeruste uitvoeringen. Het is vooral voor jezelf dan bekijken wat je minimaal wilt hebben en uiteraard lekker proefrijden om een goed beeld te krijgen.

Waar je overigens nog wel op zou kunnen letten is of het een 2WD of een AWD uitvoering is. De 2WD voldoet natuurlijk prima, maar persoonlijk zou ik altijd voor een AWD gaan als je voor een dergelijk type auto gaat. De nieuwprijs van een AWD ten opzichte van een 2WD was ook niet heel veel duurder. De meeste zijn daarom ook AWD maar een enkele keer kom je toch een 2WD tegen.

Overigens is de NX dit jaar nu flink op de schop gegaan en zijn er wel meer modellen beschikbaar op het gebied van de aandrijving. Voor meer informatie over de huidige modellen zou ik je dan willen verwijzen naar de officiële site van Lexus.

Succes met de zoektocht.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dietrich

Dietrich

Actief
16 mrt 2018
256
89
28
Hallo iedereen,
ik rijd nu al 4 jaar met mijn tweedehands Kia Sorento 2.2 diesel, uit 2010. Deze wagen kost me echter door hoge taksen, verzekering, dure diesel ongeveer 390 euro per maand. Ik ben op zoek naar een goeie tweedehandswagen.
Ik vond de Lexus nx300 h voor mij een beter alternatief dan de is300 door de ruimere koffer en hogere zit.
Ik ben door heel wat zaken overtuigd dat dit voor mij de ideale wagen is. Daarom dat ik me hier lid maak zodat ik kan leren van jullie ervaringen en tips.
Ik ben nu een tijdje op zoek naar dit model en zou graag weten of er modellen zijn die ik dien te vermijden.
Cheers.
Niet vermijden, maar vooral mee gaan rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

ErikB

Hoort erbij
23 feb 2022
53
41
18
Ik heb sinds december 2021 ook mijn eerste NX300h luxury, een hele fijne auto, zonder meer. Ik ben een tevreden gebruiker van adaptive cruise control dus daar kan je op letten. Als je van plan bent om medepassagiers van 1.85m+ op de achterbank mee te nemen, dan is een panorama dak niet aan te bevelen omdat dan de ‘hoofdruimte’ een cm of 5-6 minder wordt en het ietwat krap wordt.
Android en Apple carplay, zoals eerder genoemd, zijn een plus als je bv Waze of een andere navigatie wil gaan gebruiken. Modellen vanaf eind 2017 hebben dit aan boord. (Of via retrofit)te herkennen aan het grotere display. Overigens hebben de eerdere modellen Bluetooth dus muziek en navigatie geluid zijn sowieso mogelijk.
Nogmaals, ik ben zeer tevreden. Het is dan ook een wagen uit het hogere segment die ook nog opvalt tussen de vele andere ‘standaard’ merken.