Tom's Uitlaat voor de IS250

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik denk dat ik deze ga halen:

TOMs%20is250%20exhaust.jpg


can be used on IS350 and IS250
Made by stainless steel SUS304
Paip diameter 60.5
Reference promixity noise value 86dB (85dB for normal IS350)


Waarom?

- Ik wil zo min mogelijk geluid, maar wel een subtiel merkbaar sportief geluid bij volgas. Het klinkt bijna stock maar dan sportiever dus.
- Ik wil origineel en kwalitatief goed spul hebben en TOM's staat bekend om toyota kwaliteit.
- Het oogt ook heel subtiel, niet netals andere tuners met een mega pijp achterin.
- Een beetje leuke uitlaat icm met mijn nieuwe Joe Z intake om net wat betere flow te kunnen krijgen.

Ik heb meerdere eigenaren gesproken en ze zijn heel erg tevreden. Vaak zijn het mensen die net als ik, gewoon een leuke sound als extra willen.

Bij prolex te koop, dus ik denk dat ik even op en neer ga rijden.



http://www.youtube.com/watch?v=qO78BDzV4Ac

http://www.youtube.com/watch?v=Jp67XdLRY_U&feature=player_embedded

Er zijn nog wel een paar filmpjes maar dit is even ter indicatie :)

Foto's en "Dyno" :

http://tw.myblog.yahoo.com/kuan-yi/article?mid=90&prev=613&l=f&fid=32
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
haha don't sweat it Alan, we pesten je alleen ff.. maar we zijn idd net zo nieuwsgierig als jij bent! Laat maar weten als die eronder hangt... denk dat ik het moet doen met een video op youtube :winke:
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Nou en of, ik ken hem hoogstpersoonlijk. :mrgreen:

Elke auto die hij rijd gaat zeer spoedig stuk... hij moet nog steeds een keer de Lexus meenemen :lol:

Hij is voor het ongeluk geboren, hij mist dan ook een been. Maar wel een hele toffe vent verder :p
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Die gast was volgens mij niet thuis en er staat dat het pakketje niet afgeleverd kon worden... dus ik denk dat die morgen pas gaat krijgen, misschien morgen aan het eind van de dag maar even langrijden :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
opgehaald! ik moet zeggen dat het best wel een lichte uitlaat is :) haha

Waarschijnlijk van de week maar monteren... eigenlijk wil ik liever wachten op de rear sway bar, want dan kan het gelijk gedaan worden.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hij zit eronder hoor! :)

Even een kort review:

De uitlaat is sowieso lichter en het monteren zelf is ook goed te doen.

Doordat mijn IS al zo stil is, valt de uitlaat helemaal op. Buiten hoor je lichtjes een sportievere toon.

In de auto:

Starten gebeurt nu met een iets stevigere brom en eenmaal in D stand hoor je geen verschil met de originele.

Tijdens het rijden hoor je de uitlaat totaal niet wanneer je het gaspedaal loslaat, Maar als je gas geeft.... bij het juiste toerental dan.... hoor je het wel. :)

De Uitlaat heeft een zware toon bij 1500-2500. vanaf 3000 hoor je de motor meer dan de uitlaat. Doordat ik een Automaat heb, die dus het toerental zo laag mogelijk wilt houden.. hoor ik het gebrom dus misschien iets TE vaak. Het zou van mij dus wat stiller mogen.

cruisesnelheden zijn wel goed te doen met een verre lichte brom.

Uiteindelijk heb ik geprobeerd om (handmatig) te sschakelen, zodat deze niet telkens de toeren laag houdt. Dit heeft als resultaat dat het veel minder irritant rijden is. Daarom denk ik ook dat de uitlaat perfect zou zijn met een schakel is250, want deze rijdt dan veel minder in de lage toeren van 1500-2500. Daarnaast maakt de schakel is250 ook meer toeren bij kruissnelheden.

Eigenlijk is de uitlaat redelijk stil voor een sportuitlaat, een beetje vergelijkbaar met af fabriek sportuitlaten van autofabrikanten. Zoals R, S, RS, cupra, M, AMG modellen van audi/vw/bmw/merc.

Om eerlijk te zijn mag het van mij wel iets minder zijn doordat ik een automaat heb.

De looks:

Uitlaat pijp is groter! en vult de gaten van de bumper een stuk beter :)

POWER: Waar ik heel erg tevreden mee ben :D

Zeker merkbaar meer koppel!! Vermogen merk ik daarentegen weer iets minder, maar wel meer. De uilaat is dus meer op koppel gericht. :)

zeker doordat ik JOE z Pipe met Fsport filter heb haal ik volgensmij gewoon veel meer uit de uitlaat, want ik merk gewoon dat ik nu veel beter van beneden kan doortrekken en ook een stukje meer push heb ik mijn rug. Daarnaast reageert het gaspedaal heel erg snel nu!! :D

Dit was het even kort.