Tom's Uitlaat voor de IS250

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alan
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.631
67
48
Ik denk dat ik deze ga halen:

TOMs%20is250%20exhaust.jpg

can be used on IS350 and IS250
Made by stainless steel SUS304
Paip diameter 60.5
Reference promixity noise value 86dB (85dB for normal IS350)

Waarom?

- Ik wil zo min mogelijk geluid, maar wel een subtiel merkbaar sportief geluid bij volgas. Het klinkt bijna stock maar dan sportiever dus.
- Ik wil origineel en kwalitatief goed spul hebben en TOM's staat bekend om toyota kwaliteit.
- Het oogt ook heel subtiel, niet netals andere tuners met een mega pijp achterin.
- Een beetje leuke uitlaat icm met mijn nieuwe Joe Z intake om net wat betere flow te kunnen krijgen.

Ik heb meerdere eigenaren gesproken en ze zijn heel erg tevreden. Vaak zijn het mensen die net als ik, gewoon een leuke sound als extra willen.

Bij prolex te koop, dus ik denk dat ik even op en neer ga rijden.

http://www.youtube.com/watch?v=qO78BDzV4Ac

http://www.youtube.com/watch?v=Jp67XdLRY_U&feature=player_embedded

Er zijn nog wel een paar filmpjes maar dit is even ter indicatie :)

Foto's en "Dyno" :

http://tw.myblog.yahoo.com/kuan-yi/article?mid=90&prev=613&l=f&fid=32

Daar zit inderdaad een mooie hoge 'huil' in , geweldig. Die Tom's rear-lip mag er trouwens ook wel wezen! Ziet eruit als dezelfde lip als die van die getunede witte IS uit een van je laatste topics.

Klopt! de witte IS die ik laatst liet zien heeft de volledige Tom's bodykit.

Zoals je ook al aan die auto kon zien, het was vrij ebscheiden getuned, netals de uitlaat.. :) subtiel.

Van wat de mensen zeggen is het meer:

Idle = almost stock
2000-3000 slight pur NO drone
3000+ high pitched pur

Gewoon heel bescheiden dus, de eigenaren vonden de Fsport en HKS veelste veel lawaai maken en deze vinden ze perfect.

Ook interesse vincent? :D

Ik ga je binnenkort volgen denk ik, nog even wachten wat garantie betreft en dan wil ik dit ook allemaal gaan doen :)

Laat je ons de prijs weten?

Nice Alan! you're on fire de laatste dagen! :lol: Ik ben zelf niet zo'n fan van de ovale uitlaat sierstukjes.. ik zou voor de IS gaan wat jij laatst liet zien... maar als jij het luek vindt.. gooo for it! ;)

Hube: Schrik niet..... maar het gaat me wel wat centjes kosten :( 1100pond.

Dit is ook gelijk duurste uitlaat die je kan krijgen voor de IS250/350. Maar helaas is alleen deze subtiel te noemen en de rest maakt toch een bak meer lawaai en dat wil ik dus niet. Daarnaast is deze qua fit en finsh wel heel erg goed. De andere uitlaten zijn al rond 4 5 honderd dollar en maken meer lawaai en passen niet altijd helemaal goed.

mlcoolj:

Jaja het is zomer! En ik heb eigenlijk lang niks meer aan de auto gedaan... dus tja :) mag zo af en toe wel wat extra's derop komen :D

Bodykit in mijn laatste post is ook van Tom's. Deze kan je krijgen voor 1000pond rondom. (voor zij achter). En eerlijk gezegd vind ik die GReddy uitlaat die erop zit ook veel mooier en klinkt ook mooier, maar helaas maakt deze ook weer wat meer lawaai :(

Met transport en BTW kom je lager uit bij die ene in de $1300,- dan bovengenoemde.

Als je het snel laat weten kan het deze keer nog mee :!: :wink:

Alor,

Misschien als er 2 besteld gaat worden dat het goedkoper is en dat het met een neiuwe shipment van jelmer mee kan :P

of misshcien is het via iemand anders ook wel goedkoper als we 2 bestellen.

Nee, die levertijd is iets te lang dan ja :lol: Maar geen haast, Ik bedoel, het zou een beetje jammer zijn als het een week na vertrek van mijn lading op het adres in Amerika zou aankomen, en je dan een tijdje moet wachten voordat het samen met andere verzamelde spullen weer deze kant op moet.

Geen probleem, er komen nog wel meer zendingen tegen die tijd :lol: Wacht de kinderbijslag maar rustig af :lol:

Over een aantal maanden moet ik toch weer remmen werk voor me pick up hebben + onderhoudsdelen voor de Lexus

BTW. dat scheelt echt een berg geld bij een LS. ter voorbeeld. Ik ga hier rondbellen voor de juiste olie in de automaat voor een LS400 (Toyota T-IV Transmission Fluid). Hebben ze hier niet eens meer! Zelfs Lexus niet!!! Dat is heel raar. Want als je op Clublexus de Horror verhalen leest van kapot gebrande automaten als je andere olie er in doet laat je dat wel :!: 8O

Ja ze zouden wel informeren naar een equivalent. ik had zoiets van; ECHT NIET! ik rijd niet gerust rond als alle Lexus fanatiekelingen uit ervaring het rond uit afraden + dat de garage boeken dat ook doen! De LS400 automaat is erg kritisch hierin

Moest ik verdorrie helemaal zelf de juiste olie uit Amerika laten komen... Een voordeel, olie is spot goedkoop in Amerika. nog geen ?80,- voor 12 liter originele Toyota T-IV inclusief verzenden :lol: :lol:

Weet je of deze olie ook in de automaat van een LS 400 bwjr 2000 zit en bij welke km.stand ik deze zal moeten vervangen?

Jelmer,

Ik zal eens verder kijken wat er allemaal voor mogelijkheden aanwezig zijn. :)

Ik zou dan ook gewoon origineel olie in doen.

Ik heb even in het boekje van de auto gekeken
( hoe simpel zijn sommige dingen )
en ja bij mij geven ze ook T-IV aan en de benodigde hoeveelheid bij het filter wisselen is 1.9 L

Jelmer mocht je nog 2L over hebben dan zou ik die als dat mogelijk is graag van je overnemen.

groet

Henny

Is goed man, anders laat ik wel weer nieuwe overkomen :!: :?: is nooit weg.

Ik heb namelijk genoeg genomen om mijn hele circuit door te spoelen. iets van 9 liter dacht ik

Jelmer, is er dan ook een mogelijkheid dat ik het benodigde filter + pakking via jou bestel, als ik het goed begrijp laat jij regelmatig onderdelen uit America komen .

Haast heb ik niet, het zal weinig uitmaken of ik die versnellingsbak nu deze maand of een ander tijdstip ververs

Dus mocht dit kunnen graag een gallon T-IV olie, filter en pakking.

groet

Henny

Tuurlijk. ga het vanavond nog regelen. Bak heeft als het goed is geen filter, maar een zogenaamde Zeef. Scheelt een berg geld vergeleken met hier voor originele onderdelen weet ik uit ervaring te vertellen :(

Geweldig, ik hoor dan wel wanneer het binnen is en wat de kosten zijn.
Ik heb nog even op mijn Lexus LS400 ( 2000 )
Workshop Manual op CD gekeken of ik een onderdeelnr kon vinden maar dat is niet het geval.
Wil je trouwens een copietje van deze Workshop Manual.
zo ja laat dan even weten waar ik deze naartoe kan sturen.

groet

Henny