Top Speed

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Hey allemaal,


ik heb een vraagje voor de mensen met een GS300.

Vorige week mocht ik op de Autobahn de km teller uitrijden iemand ervaring hiermee??
Aangezien hij volgens lexus maar 230 kan.

gr. nathanael
 

Lrd

Hoort erbij
22 jul 2010
39
0
0
bij 220 schakelt mijne nog een keer op. Ma denk nie dat er daarna nog veel komt. Heb toen ook niet meer verder geduwd
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
het viertraps mitusbishietje van me moeder schakelt bij 210 het laatst op, gaat top zo'n 235km/h

Met de Lexus weet ik het niet, laat hem niet terugschakelen als ik naar die snelheid ga. doet hij in z'n laatste verzet net zo soepel. ik meen dat hij bij 200km/h zo'n 4000tpm maakt.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Ja klopt,

Tot 260 km per uur(of in mijn geval ook 160 mile)

Ik zelf hou niet zo van een teller afwijking en heb de naald iets verzet waardoor hij nu de juiste snelheid aangeeft,
(hiervoor heb ik de teller gedemonteerd).

ik heb 1 keer bij 190 teruggeschakeld, daarboven heb ik het niet geprobeerd en is ook geen goed idee.

Omdat ik weet dat sommige merken een lagere max snelheid of vermogen hanteren als werkelijk.
zou dit misschien ook zo bij Lexus kunnen zijn dat de offici?le max snelheid onder alle weersomstandigheden haalbaar moet zijn.

En wanneer je misschien wind mee hebt, de lucht behoorlijk vochtig is en je verse benzine hebt een hogere max mogelijk is.

De auto die ik hiervoor had zou max 200 gaan en dit is mij nooit gelukt, ook niet onder de meest ideale omstandigheden.

Vandaar deze vraag.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Naar mijn ervaring gaan die Japanners altijd sneller dan wordt opgegeven.

En de Amerikanen die ik rijd gaan allemaal precies de opgegeven snelheid
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
met de supra is het doorschakelen naar de 5 bij 240.. top? geen idee meer dan 280! en de teller gaat tot 280 :mrgreen:
6000rpm red-line op 7800rpm
Foto-RHSZTUIO.jpg
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb ook een paar aanpassingen nodig om die opschepperige 280 teller waar te maken :lol:

flinke Red line trouwens Joep 8O wist niet dat de jouwe al zoveel kan maken
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Jelmer zei:
Ik heb ook een paar aanpassingen nodig om die opschepperige 280 teller waar te maken :lol:

flinke Red line trouwens Joep 8O wist niet dat de jouwe al zoveel kan maken

staat toch in de teller... Supra! geen LS. geen idee wat die boot doet als hoge snelheid.

red line is gewoon je max. toeren dat rode gebied in je toerenteller
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja weet ik, heb me ogen niet dicht. Maar ik had het over die teller in de LS (daar staat ook 280, maar dat red hij dus niet :lol: )