Touchscreen inbouwen ??

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Yoyoman

Hoort erbij
19 apr 2025
45
102
33
Hallo beste liefhebbers van de mooie en fijn rijdende UX.
Ik heb een ergenis*(je) aan onze wagen die ik een maandje geleden tweedehands aanschafte.
En dat is de bediening van het multimedia systeem.
Is er iemand die misschien er al een aftermarket Touscreen in heeft laten zetten *(ofeen ander multi media systeem) maar dan wel met behoud van de functies?
Of is er een persoon of bedrijf op deze website die weet of het kan en hoeveel geld het ongeveer zou kosten inclusief inbouwen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden of andere oplossingen.???

Vriendelijke groeten Jeff

Bijlagen

• zwaaien.jpg
    zwaaien.jpg
    306 KB · Weergaven: 16
Welke UX heb je, die met de touchpad of de update?

Ik vind de touchpad niet 100% goed werken maar het went wel. Ik zou zelf niet graag het scherm vervangen als er niets stuk is.

Het is zodanig gewend dat ik deze bediening inmiddels erg fijn vind. Fijner dan het Touch en go 2 systeem van Toyota wat ik hiervoor had. Ik hoef mijn arm niet meer op te tillen en te mikken. Ik klikte ook daar wel eens mis. Ogen niet te lang van de weg houden en zo.

De enige ergernis is dat het dus soms niet helemaal goed werkt / over hetgene wat ik wil heen springt. Dat is in combinatie met Android auto of Apple carplay. Het eigen systeem ermee bedienen gaat probleemloos.

Op zoek naar een UX heb ik destijds een auto zien staan met gedemonteerd scherm, 1 grote puinhoop. Maar ja, ik hou erg van originele staat behouden.

Zou je het nog een tijdje de kans kunnen geven om te zien of het went? Of gaat het er sowieso uit?

• Leuk
Waarderingen: Yoyoman
Onze UX is een 2019 versie die in 2020 nieuw geïmporteerd is uit Frankrijk.
Laatste paar weken de meer dan 5000 km er mee gereden.
Maar hiervoor had mijn vrouw een Auris en een Suzuki Swace (corolla)
En ik had lease wagens via mijn werk eerst een Rav 4 en daarna een Yaris.
Maar al deze wagens hadden touch screens. We kunnen ondertussen goed met het padje omgaan maar we zitten er ook wel mee te kl###en.
Wel gebruiken we meestal Android auto of Apple car play en Tom Tom als navigatie.
Alles werkt goed maar als er iemand zo een Chinese set er in heeft in plaats van de touch pad zou ik graag horen wat het met inbouw gekost heeft en of het bevalt.

Bijlagen

• IMG_20250521_095316098_HDR.jpg
    IMG_20250521_095316098_HDR.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 12
  • IMG_20250520_154341014_HDR.jpg
    IMG_20250520_154341014_HDR.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 12
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Primi