Toyota buiten Japan produceren.

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Toyota wil minder afhankelijk zijn van Japanse productie TOKIO - Toyota is niet gelukkig met Japanse Yen. Het merk geeft aan dat het concern geen winst kan maken door de dure Yen ten opzichte van de dollar. Vandaar dat het merk overweegt om meer modellen buiten Japan te gaan bouwen. Eerder liet ook Nissan weten meer auto's buiten het thuisland te gaan produceren.


Toyota Prius V President Akio Toyoda geeft aan dat het verplaatsen van de productie niet iets is dat hij graag doet, maar "als we simpelweg geen winst kunnen boeken, worden we gedwongen onze productie elders onder te brengen".

Toyota bouwt momenteel meer wagens in het thuisland dan Honda, Nissan en Suzuki. Mocht het bedrijf besluiten een deel daarvan naar andere landen te verplaatsen dan wil de onderneming een grens aanhouden van drie miljoen in Japan geproduceerde auto's.

Afgelopen jaar verplaatste Nissan al de productie van de March -Micra genaamd in Europa- van Japan naar Thailand en de bouw van de Rogue verhuist naar de Verenigde Staten. Het merk verwacht dit jaar 28% van de wereldwijde productie in Japan te vervaardigen. Voor Honda ligt het percentage op 27% over 2010. Toyota daarentegen bouwt 40% van haar auto's in Japan.

bron: autovisie,

Misschien wel een uitgelezen kans voor Nedcar??
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Er komt al haast niks meer uit Japan, bij Toyota geloof ik alleen de prius nog.... Nou weet ik niet waar alle lexi's vandaan komen.




gr. koen
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Nog even en alles wordt in het oostblok gemaakt voor een habbekrats. En de fabrikanten maar mekken dat ze geen winst maken. Ik hoef geen in Oost-Europa gemaakte Lexus of Toyota. Ik werk regelmatig in die landen en ik ben nu niet echt onder de indruk van de werkmoraal. (maar nu gebruik ik misschien wel een enorm vooroordeel) Het is sneu dat alles om winst draait en kwaliteit minder wordt. Heeft Toyota de laatste tijd wel wat last van dacht ik zo.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
kwp zei:
Er komt al haast niks meer uit Japan, bij Toyota geloof ik alleen de prius nog.... Nou weet ik niet waar alle lexi's vandaan komen.




gr. koen

Voor Nederland geld;

Prius :japan
RAV4 : japan uit dezelfde fabriek als de GS
Corolla verso: Turkije
Yaris: Frankrijk
Aygo: Hongarije
Landcruiser: Japan
Avensis: UK
Auris:UK
Hi-lux: Zuid afrika
Hi-ace: Portugal of Japan
Dyna: japan, (gebouwd door Hino)

Alle Lexussen komen gewoon uit Japan die in europa rijden (officieel dan, geen grijze import), van alle Lexussen in Europa begint de chassicode met JT, in de VS komen ze uit de VS zelf of uit Canada.

Er is eens vernomen dat Lexus een fabriek (assemblage?./.)in Duitsland wilde openen, is niet eens zo'n gek idee, kijk eens naar de Kia c' eed die daar ook wordt gebouwd, prima auto volgens de Autoweek na 100.000 km.
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Van de lexus website onder het kopje manufacturing:

In 1989, Lexus began building vehicles in Japan. Its Canadian plant, the first plant outside of Japan, opened in September 2003, located in the province of Ontario. Currently, Lexus has four facilities operating in Japan.


About Our Newest Facility

Cambridge, Ontario, is home to the first Lexus manufacturing plant in North America. It produces the RX luxury sport utility vehicle, the best selling SUV Lexus ever built.

The Cambridge facility is unique in its resemblance to a Lexus dealership, rather than a typical automotive plant. The first RX produced in this facility is on display in the showroom, surrounded by polished wood floors and ceiling-high glass?an impressive setting that reminds all employees to take pride in their craftsmanship.

No matter where a Lexus is built, one thing remains constant: The idea that every step of the production process should reflect the Pursuit of Perfection. As of today, this Cambridge facility has earned seven J.D. Power and Associates plant-quality awards, including four gold awards.

Model Production Location
LS Tahara
LS Hybrid Tahara
GS Tahara
GS Hybrid Tahara
ES Kyushu
IS Kyushu and Tahara
IS F Tahara
LFA Motomachi
IS C Kyushu
SC Kanto Jidosha
LX Araco
GX Tahara
RX Kyushu and Cambridge, Ontario
RX Hybrid Kyushu
HS Hybrid Kyushu
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De nieuwe RX wordt in Amerika gebouwd, dit is de eeerste lexus buiten japan.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Ahaaa dat verklaart laten we zeggen, eeeeehhh, het dubieuze uiterlijk :redface: :redface: