Toyota Crown / GS300 op de brug.

  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Bennie Bruutt

Nieuw hier
2 jan 2016
9
0
0
Hallo,

Ik wil vandaag mijn toyota crown op de brug zetten, en deze is voorzien van luchtvering. ( gs300 )
Nu hoorde ik dat soms de luchtvering geborgt moet worden, om te voorkomen dat deze te ver uitveert bij het liften op een 2 koloms brug.
Wie kan mij hier meer over vertellen, of kan kan ik hem gewoon liften met de 4 wielen los.
 
Ik weet niet hoe het bij jouw GS is maar bij mijn LS wordt gezegd in de manual dat je het contact uit moet zetten i.v.m. automatisch instellen van de hoogte. Ik quote uit het boekje: "Als het contact AAN blijft kan de wagenhoogte veranderen waardoor onbedoeld schade kan ontstaan"
 
Here you go:
Met hybridesysteem uitschakelen wordt bedoeld dat je de auto uit zet (Contact uit)

Manual luchtvering.jpg

Oftewel de auto wilt zichzelf recht gaan zetten. Ik vermoed dat als je de auto weer laat zakken de wielen helemaal tegen de schermen aan kunnen komen omdat de auto ze heeft "ingetrokken" (Hmmm klinkt raar)
 
Here you go:
Met hybridesysteem uitschakelen wordt bedoeld dat je de auto uit zet (Contact uit)



Oftewel de auto wilt zichzelf recht gaan zetten. Ik vermoed dat als je de auto weer laat zakken de wielen helemaal tegen de schermen aan kunnen komen omdat de auto ze heeft "ingetrokken" (Hmmm klinkt raar)

Kan goed kloppen, heb de auto inmiddels op de brug gehad want heb de uitlaat moeten repareren.
Het is een 2 koloms brug, en de wielen hingen dus los... maar we moesten controleren als de uitlaat dicht was dus moesten we hem wel starten.
Hij stond idd erg laag toen ik hem weer op de grond had gezet, maar kwam wel weer netjes omhoog hierna.