TPMS in de Lexus 3GS ..

WoK

Hoort erbij
10 jan 2011
97
0
0
Ik wil dus nieuwe velgen kopen voor mijn GS300 uit eind 2006.
De wintervelgen/banden worden dan mn oem's en in de zomer komen er dan 20" sloffen onder...

Nu weet ik al dat er een TPMS sensor in de OEM velgen zit, dus in eerste instantie zou ik zeggen
in de zomervelgen moet dit ook komen.

Sterker nog onder het dashboardkastje zit een switch hiervoor die je op "1" of "2" kan zetten.
Mijn idee was hier direct: He das handig, 1 setting voor de winterbanden, en 2 setting voor de zomerbanden.

Nu heb ik net gebeld met Lexus Enschede, en die zeggen dus dat het zelfs zo is, dat 1 setting is voor je velgen MET
TPMS, en de andere....die zet de hele zooi gewoon uit, dus dan kan je "gewone" velgen zonder TPMS gebruiken
zonder dat er n lampje gaat branden (de foutmelding dat er geen TPMS signaal binnenkomt dus)

Kan iemand mij meer vertellen??
Klopt dit?
Zou wel ideaal zijn namelijk!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik neem aan de Lexus dealer wel weet waar ze het over hebben? zelf heb ik daar totaal geen ervaring mee.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Mijn ervaring is:

zet maar uit die koleredingen ze piepen als ze niet moeten piepen en het syteem geeft niet aan welke band het is.

1 Tip, als je de TPMS gaat gebruiken vet je ventieldopjes een beetje in, van vastzittende ventieldopjes (en vooral die aluminium van lexus) gaan vastzitten, bij het kracht zetten op het ventiel gaat de zender in je velg kapot!!!!

En anders kan je dealer het systeem uitzetten via het LPS systeem, moet je even vragen is een kwestie van 10 seconden werk.
 

WoK

Hoort erbij
10 jan 2011
97
0
0
Kunnen ze het uitzetten ja?
Wat ik heb gelezen op clublexus.com is dat ze daar allemaal het probleem hebben dat het juist NIET
uitgeschakeld kan worden (daar zetten ze t lampje uit dmv een stickertje ;))
 

WoK

Hoort erbij
10 jan 2011
97
0
0
Heel leuk dat ik dus geen moeite moest doen voor het TPMS gebeuren.
Maar sinds de nieuwe velgen eronder zitten, heb ik n Check VSC melding.
Dit icm met het check engine lichtje, het lichtje daarnaast, en het traction control off lichtje

Het leuke is ook nog is, dat het de ene keer wel aan gaat, en de andere keer weer niet...

Iemand een idee waar dit aan ligt? ik ga asap is langs de stealer, kijken of zij er ervaring mee hebben..
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Misschien is het puur toeval, maar je zou het wel even nakunnen checken.. ze kunnen vast wel even uitlezen wat de oorzaak is.