TPMS sensor defect?

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Nu het erop lijkt dat eindelijk, eindelijk de lente echt in aantocht is heb ik besloten mijn zomerwielen er weer onder te zetten. Wielen verwisseld, sensor codes er weer in gezet - en nu blijkt één sensor niet gezien te worden. Het vreemde is dat ik in de Carista app de andere drie wél zie, maar dat de auto bij geen enkele band een druk weergeeft. Nog even afgezien van het feit dat zo'n sensor niet al na een jaar de geest hoort te geven, weet iemand of dit normaal is bij één defecte sensor?

Jarno
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
146
116
43
Mijn auto staat nu bij de garage voor een nieuwe sensor. Vorig jaar alle vijf (inclusief reservewiel) vervangen maar uitlezen leert dat de sensor in wiel vier niet gevonden kan worden. Auto zelf vindt die sensor ook niet (en vervolgens elke keer een knipperende bandenspanningsensor lamp in het dashboard...)

Dus mijn ervaring is dat zo'n ding dan blijkbaar binnen een jaar stuk kan gaan.
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
146
116
43
Sensor is vervangen, reset uitgevoerd en mijn dashboard geeft weer keurig de druk van alle banden weer.

Oh ja; bij één defecte sensor gaf mijn dashboard (ook) geen enkele waarde meer, dus ook niet van de sensoren die nog wel goed waren/zijn.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
306
249
43
Bij mij blijkt het geen defecte sensor te zijn, maar mijn eigen stommiteit: ik had een typvaud gemaakt in het bestandje waar ik de sensorcodes heb opgeslagen. Gelukkig had ik ook het papiertje nog waarop ik ze oorspronkelijk genoteerd had - lang leve de administratie in tweevoud! :LOL:

Maar goed om te weten dat één sensor die niet werkt, om wat voor reden dan ook, er gelijk voor zorgt dat je helemaal niets meer ziet. Vreemde keuze van Lexus, vooral omdat via de OBD poort wél de druk van de andere drie sensoren uitgelezen kan worden.

Jarno
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
146
116
43
Haha, nou ja het is in ieder geval een goedkoop foutje, wel mooi dat je de goede code nog ergens had want anders kom je daar wel heel lastig achter.

Ik vind dat ook vreemd inderdaad, en onhandig. Maar goed.