tpms sensoren

sarantis

Nieuw hier
7 nov 2023
2
0
1
hallo to everyone
paar dagen geleden ben ik geschrokken van de prijzen van de tpms sensoren van mijn lexus (ls 460 president uit 2007)
voor 5 stuks 1500.-
nu de vraag is .. kan ik gewoon een set van bosch gebruiken ???????????????
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
311
251
63
Dat is een volkomen belachelijke prijs. Voor mijn RX betaalde ik voor velgen, banden, TPMS sensoren, montage en balanceren ongeveer hetzelfde. De TPMS sensoren zijn trouwens van Autel en kostten welgeteld €40,50 per stuk. Ik zou dus niet weten waarom sensoren van Bosch niet zouden werken. Je moet alleen wel óf de codes van de huidige sensoren laten klonen naar de nieuwe sensoren, óf de nieuwe codes via de OBD poort in het systeem van je auto invoeren.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Niet alle sensoren werken op alle auto's, maar er zijn "universele" die kunnen worden geprogrammeerd voor verschillende auto's.
Wel belangrijk om te checken of de universele sensoren geschikt zijn voor je auto, maar dan ben je (zoals @Darkmatter) als zegt waarschijnlijk ca. €50 per sensor kwijt (excl. arbeid natuurlijk).
 
  • Leuk
Waarderingen: Higgie

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Iedere bandenzaak kan die sensoren programmeren en wisselen voor een fractie van de kosten, kun je gelijk je wielen van voor naar achter laten zetten voor gelijkmatigere slijtage. (Indien nodig)
 

Speedy J

Actief
27 mrt 2012
176
140
43
Dat is inderdaad een belachelijke prijs, maar wel herkenbaar. Voor mijn auto was het ruim 300 euro per wiel bij de dealer. Keer 5 (want in het reservewiel zit ook een sensor), kom je rond hetzelfde bedrag.

Gelukkig zijn er alternatieven hierboven aangegeven. Ik zweer zelf bij mijn Bosch service garage.