TRC uit

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik ben er bijna zeker van dat deze al geplaatst is, echter kan ik hem niet terug vinden. Op verzoek van Ludwig Performance, hier is ie opnieuw:


Vanaf het 2007 model kan je volgens mij de TRC knop 3 seconden ingedrukt houden voor hetzelfde effect.

Na het uitzetten van de motor werkt dit niet meer en is de trc weer terug in de fabrieksinstellingen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
dit truukje kende ik al :) heb dat toegepast op een parking, want via het knopje was de fun snel over!
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Zo ingrijpend is het ook weer niet en volgens mij is het TRC niet helemaal uit, boven een bepaalde snelheid en boven bepaalde waarden grijpt het "uitgeschakelde" systeem gewoon weer in. Lijkt me gezien de rijeigenschappen en het toch al weinig sportieve karakter van de IS ook geen enkel probleem (enkel bij de IS-f zou volledig uitzetten een goede optie zijn, en wellicht werkt het daar ook zo).
Overigens kan trc af in de sneeuw/blubber heel erg handig zijn om de auto rijdbaar te houden.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Waarom, bij een voorwielaandrijver hoeft het trc toch ook niet uit en aangezien beide wielen op dezelfde rol staan zie ik het nut ook niet.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik heb de IS nog niet op de bank gezien dus weet ik ok niet precies hoe het systeem reageert. Het lijkt mij dat hij stilstaande voorwielen als ??n grote slip kan meten en dat trc activeert.