- 4 mei 2011
- 129
- 12
- 18
Friends,
het volgende wil ik jullie graag voorleggen: een jaar geleden heb ik bij een dealer in NL een mooie GS450h (F-Sport) gekocht. Bij aanschaf zijn de schijven en blokken v??r vervangen omdat ik groeven op de schijven zag zitten en de blokken bijna klaar waren. Dit is part of the deal geweest zal ik maar zeggen.
Nog geen 10K KM later begon de auto steeds meer en heviger te trillen tijdens het remmen. Controle wees uit dat de nieuwe schijven krom getrokken waren. Oorzaak: onbekend. Waarschijnlijk foutieve montage, maar kan ook een plas water bij hete remmen of voet op het pedaal na hevig remmen zijn geweest.
Prima verholpen, binnen de garantie en trillen gestopt...
Maar nu, weer nog geen 10K KM verder, is die (inmiddels tweede) nieuwe set, ook begonnen met trillen! ZO erg dat de hele auto en niet alleen het stuur mee trilt. Ik schaam me letterlijk om een passagier mee te laten rijden!
Wederom terug naar de dealer; zelfde verhaal. Krom... Oorzaak: kan van alles zijn. Ik moet nu zelf opdraaien voor deze kosten (ruim 1300 EUR). De importeur vindt het geen garantie, omdat het slijtende onderdelen zijn en de oorzaak ook bij mij kan liggen.
Nu vraag ik me werkelijk af of dat echt zo is? Tot twee keer toe, binnen 10.000 (snelweg!) KM's dit euvel? Is dat ?cht te wijten aan plassen water en voet op het pedaal? Ik vrees dat er meer aan de hand is en dit over een paar maanden met nieuwe remmen weer gebeurt.
Voor mijn gevoel hoort dit niet bij een auto van deze klasse, mijn oude IS250 had nergens last van
(De dealer zegt dat hier aluminium in zit, gevoeliger is etc.)
Ik neem aan dat ze remmen etc. afgestemd hebben op het vermogen etc. van de GS.
Wat is jullie mening, advies etc.? Ik hoop graag van jullie te horen! Ook als jullie advies hebben over welke remmen ik het beste kan laten monteren (keramisch?), hoor ik dat graag. Als er dan toch nieuwe onder moeten...
Thanks vast!
Navin
het volgende wil ik jullie graag voorleggen: een jaar geleden heb ik bij een dealer in NL een mooie GS450h (F-Sport) gekocht. Bij aanschaf zijn de schijven en blokken v??r vervangen omdat ik groeven op de schijven zag zitten en de blokken bijna klaar waren. Dit is part of the deal geweest zal ik maar zeggen.
Nog geen 10K KM later begon de auto steeds meer en heviger te trillen tijdens het remmen. Controle wees uit dat de nieuwe schijven krom getrokken waren. Oorzaak: onbekend. Waarschijnlijk foutieve montage, maar kan ook een plas water bij hete remmen of voet op het pedaal na hevig remmen zijn geweest.
Prima verholpen, binnen de garantie en trillen gestopt...
Maar nu, weer nog geen 10K KM verder, is die (inmiddels tweede) nieuwe set, ook begonnen met trillen! ZO erg dat de hele auto en niet alleen het stuur mee trilt. Ik schaam me letterlijk om een passagier mee te laten rijden!

Wederom terug naar de dealer; zelfde verhaal. Krom... Oorzaak: kan van alles zijn. Ik moet nu zelf opdraaien voor deze kosten (ruim 1300 EUR). De importeur vindt het geen garantie, omdat het slijtende onderdelen zijn en de oorzaak ook bij mij kan liggen.
Nu vraag ik me werkelijk af of dat echt zo is? Tot twee keer toe, binnen 10.000 (snelweg!) KM's dit euvel? Is dat ?cht te wijten aan plassen water en voet op het pedaal? Ik vrees dat er meer aan de hand is en dit over een paar maanden met nieuwe remmen weer gebeurt.
Voor mijn gevoel hoort dit niet bij een auto van deze klasse, mijn oude IS250 had nergens last van

Ik neem aan dat ze remmen etc. afgestemd hebben op het vermogen etc. van de GS.
Wat is jullie mening, advies etc.? Ik hoop graag van jullie te horen! Ook als jullie advies hebben over welke remmen ik het beste kan laten monteren (keramisch?), hoor ik dat graag. Als er dan toch nieuwe onder moeten...
Thanks vast!
Navin